ALPLA pracuje nad zamknięciami z celulozy
4 Jan 2022 14:15

ALPLA Group ogłosiła zawiązanie spółki joint venture z Glatfelter Corporation, w ramach której obie firmy wraz z Blue Ocean Closures (BOC) będą pracowały nad rozwojem zamknięć i innych formowanych produktów opakowaniowych z włókien naturalnych z wykorzystaniem technologii formowania na sucho.

ALPLA, która specjalizuje się w produkcji opakowań i ich recyklingu, poinformowała, że decyzja o połączeniu sił z dostawcą materiałów konstrukcyjnych Glatfelter ma na celu rozwój najwyższej jakości produktów z celulozy, które – jak twierdzi – mają być w 100% pochodzenia biologicznego i potencjalnie ulegać biodegradacji w oceanach. Wśród anonsowanych produktów znajdują się nakrętki na butelki. Kooperujące firmy zamierzają wesprzeć start-up ze Szwecji, firmę Blue Ocean Closures, w rozwoju produktu i skróceniu czasu jego rynkowej premiery.

Zdaniem Chrisa Astleya, starszego wiceprezesa i dyrektora ds. handlowych w Glatfelter, ta współpraca łączy podobnie myślące firmy, które podzielają analogiczne dążenia i cele środowiskowe. Czujemy ekscytację, mogąc współpracować z ALPLA i BOC przy tworzeniu bardziej innowacyjnych i przyjaznych dla środowiska produktów o trwałym wpływie na nasz świat.

Lars Sandberg, dyrektor generalny BOC, skomentował: Oprócz wspólnej wizji zrównoważonej przyszłości, [obie firmy]wnoszą ze sobą rozległą wiedzę w zakresie technologii produkcji i materiałoznawstwa.

ALPLA podkreśliła, że ta współpraca stanowi element jej planu zwiększenia zakresu inwestycji w gospodarkę obiegu zamkniętego, ze szczególnym uwzględnieniem obszaru badań nad tworzeniem alternatywnych materiałów pochodzenia biologicznego nadających się do recyklingu.

W 2020 r. ALPLA zaprezentowała - obwołane pierwszym „neutralnym pod względem emisji CO2” - tworzywo PET z odzysku, a rok później zainwestowała 5 mln euro w system do wytłaczania przeznaczony do produkcji rPET nadający się do kontaktu z żywnością. Od 2019 r. firma kontynuuje również prace nad papierowymi butelkami Paboco; w 2022 r. przewidziano rozpoczęcie pilotażowej fazy rozlewania do nich produktów marki Lenor należącej do koncernu Procter & Gamble.

Opracowano na podstawie informacji firmy ALPLA