Firma Avery Dennison zaprezentowała ambitny plan całkowitej eliminacji emisji gazów cieplarnianych powstających w procesach produkcyjnych do 2050 r. Zobowiązanie ujawniono w trakcie prezentacji przez tę firmę celów zrównoważonego rozwoju na 2030 r.
W ramach przedstawionych celów dział Etykiet i Materiałów Graficznych (LGM) Avery Dennison zobowiązał się, że wszystkie bez wyjątku podstawowe kategorie produktów wykonanych z folii i papieru będą zawierać surowce z recyklingu lub nadające się do ponownego przetworzenia.
Firma wyjawiła także, że będzie dostarczać na skalę globalną etykiety, które „umożliwią obieg zamknięty tworzyw sztucznych”. Przedsiębiorstwo ma nadzieję, że dzięki temu będzie w stanie zaspokoić obecne i przyszłe oczekiwania rynku związane z recyklingiem, kompostowaniem lub ponownym użyciem jednorazowych konsumenckich opakowań plastikowych.
Firma specjalizująca się w produkcji klejów i rozwiązań do etykietowania planuje również poszerzenie własnej oferty o bardziej inteligentne etykiety, lepiej przystosowane do wymiany danych, ograniczające koszty i ilość odpadów oraz usprawniające procesy recyklingu..
Konkretne cele na 2030 r. zawarto w trzech szerokich planach zrównoważonego rozwoju:
- oferowania innowacji, które pomagają gospodarce obiegu zamkniętego;
- ograniczania środowiskowego wpływu działalności firmy i łańcucha dostaw;
- wywierania pozytywnego wpływu społecznego poprzez poprawę warunków życia ludzi i społeczności.
Dodatkowo firma zobowiązała się, że nie później niż w 2030 r. 100% wykorzystywanego przez nią papieru będzie pochodziło wyłącznie z upraw leśnych zarządzanych odpowiedzialnie, co ma zapobiegać w przyszłości wylesianiu obszarów zielonych. LGM zamierza nadal inwestować w branżową współpracę (np. CELAB) w celu globalnej promocji i realizacji recyklingu ażurów i materiałów podkładowych, zaś cała firma chce współpracować z większością swoich bezpośrednich dostawców w kwestii praktyk środowiskowych i społecznych dotyczących wody, praw człowieka, uczciwego biznesu, leśnictwa i podobnych ważnych kwestii.
Spełnienie naszych ambicji związanych z 2030 rokiem będzie największym jak dotychczas sprawdzianem naszego innowacyjnego potencjału, jak również nieocenioną okazją do rozwoju firmy, który zapewnia trwały sukces - powiedziała Renae Kezar, starsza dyrektorka ds. globalnego zrównoważonego rozwoju, etykiet i materiałów graficznych w Avery Dennison. Jesteśmy dumni z przekroczenia naszych przewidzianych na 2025 r. celów związanych z redukcją gazów cieplarnianych i czynimy stałe postępy w realizacji naszych pozostałych zobowiązań w zakresie zrównoważonego rozwoju.
Dodatkowo firma zobowiązała się do zmniejszenia emisji o 70% w stosunku do poziomu bazowego z 2015 r. oraz do współpracy z łańcuchem dostaw w celu zmniejszenia emisji z Zakresu 3 o 30% w stosunku do poziomu bazowego z 2018 r. Generalną ambicją firmy jest osiągnięcie zerowej emisji netto do 2050 r. Plany na rok 2030 obejmują również działania poświęcone zróżnicowaniu płci, zaangażowaniu i integracji pracowników, bezpieczeństwu i innym.
Opracowano na podstawie informacji Avery Dennison