Firma Amcor uruchomiła Europejskie Centrum Innowacji (European Innovation Center) w belgijskim Gent. Zakład będzie współpracował z markami i sieciami sprzedaży z całego regionu przy projektowaniu lepszych opakowań – zarówno z punktu widzenia konsumentów, jak i środowiska naturalnego.
Amcor, czołowy twórca i producent odpowiedzialnych rozwiązań opakowaniowych, rozbudował swoją globalną sieć centrów innowacji. Oprócz istniejących ośrodków w Stanach Zjednoczonych, Ameryce Południowej i regionie Azji i Pacyfiku, firma otworzyła obecnie Amcor Innovation Center Europe (AICE) w Gandawie w Belgii. AICE zamierza być pionierem w dziedzinie nowych technologii materiałowych, które uczynią opakowania bardziej zrównoważonymi i wydajnymi, a jednocześnie koncentrować się na projektach, które wyróżniają się na półkach sklepowych oraz podnoszą prostotę użytkowania dla konsumentów.
Otwarcie Amcor Innovation Center Europe to znacząca inwestycja w bardziej zrównoważone, cyrkularne i innowacyjne opakowania - powiedział Michael Zacka, prezes Amcor Flexibles na Europę, Bliski Wschód i Afrykę. Centrum łączy najbystrzejsze umysły w dziedzinie projektowania opakowań i materiałoznawstwa z najnowocześniejszą technologią, aby zaoferować naszym klientom kompletne rozwiązanie dla marki, od koncepcji do wprowadzenia na rynek.
W swym Europejskim Centrum Innowacji Amcor wspiera marki od opracowania koncepcji aż do sklepowej półki, stosując podejście Catalyst. Ta elastyczna, oparta na współpracy i kreatywna metodologia wspólnego rozwoju tworzy rozwiązania opakowaniowe, które uwzględniają sytuację marki na rynku, potrzeby konsumentów, wymagania dotyczące zrównoważonego rozwoju i możliwości recyklingu oraz istniejące linie produkcyjne klientów.
W celu wspierania tego kompletnego procesu współpracy, AICE wykorzystuje szereg działań:
- Centrum Materiałoznawstwa tworzy innowacyjne materiały opakowaniowe, które mogą zmniejszyć ślad węglowy opakowań; na przykład poprzez wprowadzenie gotowych do recyklingu rozwiązań monomateriałowych, które są w stanie dorównać wydajności typowych rozwiązań wielomateriałowych; lub przejście na alternatywne polimery na bazie biologicznej i pochodzących z recyklingu. Centrum wspiera również rozwój wysokobarierowych opakowań papierowych i nanopowłok osadzanych przy pomocy pary. W laboratoriach analitycznych nowe materiały są testowane przy użyciu najbardziej zaawansowanych technik.
- Centrum Angażowania Klienta (Customer Engagement Center) obsługuje sesje współpracy i posiada pokój obserwacyjny dla grup fokusowych konsumentów. Atrakcyjność i użyteczność opakowań można testować w obszarze symulacji sprzedaży detalicznej na miejscu, a także w przestrzeniach symulujących kuchnię, salon i łazienkę, gdzie zarówno konsumenci, jak i marketerzy mogą wchodzić w interakcje z opakowaniami. Wewnętrzne laboratorium prototypowania może szybko tworzyć różne rozwiązania opakowaniowe i kierować je do uczestników testów w celu praktycznego wypróbowania.
- Laboratorium handlu elektronicznego testuje i certyfikuje opakowania zgodnie ze standardami ISTA 6, zatwierdzając opakowania do wysyłki za pośrednictwem Amazon i innych łańcuchów dystrybucji e-commerce.
- Wkrótce zacznie działać również Centrum Testów Opakowań i Recyklingu, które pomieści małe linie pakujące naśladujące własne linie pakujące marek do wewnętrznych testów maszyn. Sprzęt do recyklingu pozwoli Amcor na ocenę opakowań pod kątem łatwości recyklingu w warunkach rzeczywistych.
Chcemy tworzyć opakowania, które podobają się konsumentom i są lepsze dla środowiska - powiedziała Noemi Bertolino, wiceprezeska ds. badań i rozwoju. Opakowanie musi wyglądać atrakcyjnie, być łatwe do otwarcia, porcjowania i zamykania. Musi być również odpowiednie dla obecnej i przyszłej infrastruktury zbiórki, sortowania i recyklingu. W AICE możemy testować opakowania pod kątem tych wymagań. Na przykład w naszym Customer Engagement Center możemy sprawdzić, czy opakowanie typu blister na farmaceutyki, z zabezpieczeniem przed wyciśnięciem przez dziecko, jest łatwe do otwarcia dla osoby dorosłej z artretyzmem.
Amcor wyznaczył sobie ambitne cele w zakresie zrównoważonego rozwoju. Firma zobowiązała się, że do 2025 r. wszystkie jej opakowania będą nadawały się do recyklingu, kompostowania lub ponownego użycia, zamierza również znacząco zwiększyć wykorzystanie materiałów pochodzących z recyklingu. Stosownie do tego zobowiązania Amcor Innovation Center Europe mieści się w budynku zaprojektowanym i zbudowanym zgodnie ze standardami certyfikacji zrównoważonego rozwoju BREEAM.
Opracowano na podstawie informacji firmy Amcor