50 lat pasji, innowacji i sukcesów firmy Re S.p.A.
21 Oct 2024 11:09

W bieżącym roku firma Re świętuje niezwykłe osiągnięcie: 50-lecie innowacji, rozwoju i sukcesów. Zaczynając skromnie w 1974 r., w kolejnych dekadach przedsiębiorstwo zapracowało na miano lidera w branży dzięki zaangażowaniu i pasji jego zespołu oraz zaufaniu jego klientów. W artykule prześledzimy kamienie milowe tej podróży, zwracając uwagę na kluczowe momenty, które doprowadziły Re tak daleko, oraz spróbujemy zajrzeć w jej przyszłość.

Historia sukcesu Re rozpoczęła się w 1974 r. w małej mediolańskiej piwnicy. W kolejnych latach firma przekształciła się w międzynarodowego potentata o marce rozpoznawalnej na całym świecie. Właśnie mija 50 lat naznaczonych wielkimi sukcesami technologicznymi i handlowymi, które zapewniły Re S.p.A. najpierw włoską, a następnie globalną doskonałość.

1974. Początek

Jest rok 1974. Firma Re stawia pierwsze kroki w małej piwnicy o powierzchni ok. 80 m2 w Mediolanie. Zaczyna swoją historię jako mały warsztat mechaniczny zatrudniający pięć osób, który we wczesnych latach działalności produkuje hamulce chłodzone wodą i przeguby obrotowe dla włoskiego przemysłu opakowaniowego, poligraficznego i stalowego. Firma jest niewielka, wszystko jest wykonywane ręcznie, ale inwestorzy mają duże oczekiwania co do jej przyszłego rozwoju.

Lata 80. Ekspansja i kształtowanie

Kolejna dekada to czas kształtowania się firmy, ekspansji poza Włochy i pierwszego zastosowania elektroniki. Garaż staje się zbyt mały i w 1981 r. ma miejsce pierwsza przeprowadzka na wschód od Mediolanu, do fabryki o powierzchni ok. 300 m2.

Firma rozszerza wówczas swój asortyment o czujniki wagowe, sprzęgła stożkowe, hamulce proszkowe i pierwsze regulatory napięcia. W 1984 r. rozpoczyna współpracę z włoską marynarką wojenną przy wyposażaniu ośmiu okrętów w sprzęgła cierne. Są to również lata pierwszych prób ekspansji międzynarodowej i umów handlowych podpisywanych przede wszystkim z kontrahentami z Niemiec i Hiszpanii.

Lata 90. Wielki rozwój handlowy

Na początku lat 90. firma Re przenosi się do magazynu w Bussero, małym miasteczku niedaleko Mediolanu, który pozostaje jej domem aż do dzisiaj. Dekada ta charakteryzuje się znacznym rozwojem handlowym zarówno we Włoszech, jak i za granicą, dzięki coraz lepiej zorganizowanej sieci sprzedaży.

Jedną z najważniejszych dat jest rok 1990, w którym Re S.p.A. wprowadza na rynek Combiflex, chłodzony powietrzem hamulec jednotarczowy, który natychmiast staje się punktem odniesienia i najczęściej kopiowanym hamulcem w branży przetwórstwa, pozwalając firmie osiągnąć pozycję marki rozpoznawalnej na globalną skalę.

W 1995 r. ma miejsce kolejne kluczowe wydarzenie: opracowanie pierwszego systemu prowadzenia wstęgi – produktu, który zapewnia firmie ważny skok technologiczny oraz wyznacza kurs na przyszłość.

Lata 2000. Umiędzynarodowienie i innowacyjność

Nowe tysiąclecie oznacza ważną zmianę w firmowej mentalności: z jednej strony na znaczeniu niepomiernie zyskuje rozwój produktów elektronicznych, z drugiej zaś zarząd rozpoczyna działania zmierzające do przekształcenia Re w firmę międzynarodową.

W 2006 roku – wraz z otwarciem pierwszej zagranicznej spółki zależnej, brazylijskiej Re Latina – rozpoczyna się proces internacjonalizacji. W 2008 r., w następstwie znaczącego rozwoju rynku azjatyckiego, powstaje Re China w Szanghaju, a kilka lat później Re India w Ahmedabadzie. Ekspansja dopełnia się na rynku północnoamerykańskim, gdzie w 2018 roku w Bostonie powstaje czwarta spółka zależna, Re USA.

2024. Czas świętowania

Nadchodzi czas, by uczcić ważny kamień milowy: 50 lat historii. Trudno sobie wyobrazić, że po początkach w piwnicy będziemy mogli świętować półwiecze międzynarodowej firmy.

Historię, na którą składają się ludzie, pasja i odwaga, stanowiące solidny fundament, na którym opieramy nasze oczekiwania dotyczące przyszłych osiągnięć – czytamy w jubileuszowym podsumowaniu. – Od samego początku wierzyliśmy w wartości: ludzi, budując solidny i wykwalifikowany zespół; innowacji, stale poszerzając naszą ofertę i dopasowując ją do bieżących potrzeb; obsługi klienta, nieustannie dbając o zaspokojenie każdej potrzeby, od wyboru produktu po obsługę posprzedażną. Uważamy, że są to trzy filary, które pozwoliły nam na stały rozwój na przestrzeni lat. Najważniejszą kwestią, która zawsze leżała nam na sercu, jest utrzymanie know-how na temat każdego produktu w naszych rękach i wytwarzanie go całkowicie we Włoszech. Wszystkie nasze rozwiązania są opracowywane i obsługiwane w naszej głównej siedzibie: od fazy badań i rozwoju po pracę działów technicznych, produkcyjnych, sprzedażowych, marketingowych i serwisowych, co pozwala nam zagwarantować zawsze najlepszą obsługę. Czujemy się silnie związani z Włochami i jesteśmy światowymi rzecznikami made in Italy, z czego jesteśmy bardzo dumni.

Dla nas eksport marki Re oznacza eksport włoskich umiejętności i stylu.

Patrzymy w przyszłość z entuzjazmem i determinacją, gotowi stawić czoła nowym wyzwaniom i osiągnąć nowe cele. Dziękujemy naszym niesamowitym pracownikom, klientom i partnerom za udział w tej niezwykłej podróży. Bez nich nic z tego, co osiągnęliśmy, nie byłoby możliwe. Kontynuujemy naszą podróż zgodnie z tymi wartościami, pewni, że najlepsze dopiero przed nami.

Opracowano na podstawie materiałów firmy Re S.p.A.

Tłumaczenie: TK