Firma Coveris, wiodący producent zrównoważonych opakowań, wprowadziła na rynek innowacyjną gamę opakowań tekturowych dla dań na wynos sprzedawanych na gorąco. W myśl zasady „podgrzej i zjedz w opakowaniu”, rozwiązanie to zmniejsza ilość odpadów dzięki włóknistej strukturze nadającej się do recyklingu.
Sektor dań na wynos rośnie w szybkim tempie. W W. Brytanii, po 66-proc. spadku sprzedaży zanotowanym podczas lockdownu spowodowanego pandemią COVID-19, pod koniec 2023 r. odnotowano wzrost na poziomie 20,8%, a do roku 2028 cały rynek ma być wart ok. 30 mld funtów. Napędzany trendami konsumenckimi w kierunku premiumizacji żywności na wynos, eksperymentowania, wygody oraz lepszej jakości składu, segment dań sprzedawanych na gorąco reprezentuje jeden z największych potencjałów dla rozwoju żywności na wynos. Z związku z tym detaliści tacy jak Pret a Manger, Greggs czy Morrisons, inwestują znaczne środki w ofertę dań sprzedawanych na gorąco.
Odpowiadając na ten trend konsumencki oraz na wymagania rynku dotyczące zrównoważonego rozwoju, efektywności i redukcji odpadów, opakowania HEAT firmy Coveris wykorzystują innowacyjną, powlekaną tekturę. Umożliwia ona podgrzewanie produktów na wynos (takich jak ciastka, wrapy, łódeczki ziemniaczane, makarony i pizze) bezpośrednio w opakowaniu, a następnie sprzedaż i spożywanie ich na gorąco. Opakowanie to umożliwia także przechowywanie produktów w komorach grzewczych po podgrzaniu.
Nowe opakowanie zapewnia również prostszy, szybszy i bezdotykowy proces podgrzewania jedzenia w sklepie. Nadające się do recyklingu opakowania HEAT wspierają misję No Waste grupy Coveris, polegającą na redukcji odpadów dzięki zaawansowanemu zatrzymywaniu ciepła i ochronie produktu, oferując w pełni zamknięte, składane rozwiązanie z tektury, bez konieczności dodatkowego owijania.
Niedawno firma wprowadziła na rynek innowacyjne opakowania na przekąski typu nuggetsy z kurczaka Rollover i poppersy z serem jalapeño. Opakowania te są dostępne w punktach sprzedaży ciepłych posiłków w sklepach detalicznych i na stacjach benzynowych.
Opakowania HEAT to przełom w sektorze żywności na wynos. Nasze rozwiązanie opakowaniowe pozwala na udostępnienie konsumentom zupełnie nowej kategorii produktów w sposób zrównoważony, wygodny i bezpieczny. Oferowanie jedzenia na wynos poza tradycyjne okazje lunchowe w celu obsługi większej liczby śniadań i kolacji zapewnia również nieograniczone możliwości wprowadzania nowych produktów do obrotu w tej kategorii – skomentował Paul Robertson, dyrektor sprzedaży żywności na wynos w firmie Coveris.
Opracowano na podstawie materiałów firmy Coveris