Kod QR na wieczku puszki
6 Sep 2013 09:06
W dzisiejszym świecie konsumenci stają się coraz bardziej mobilni – są ciągle w ruchu, a do tego coraz swobodniej poruszają się w świecie nowych technologii. Jak można jeszcze bardziej uprościć i przyspieszyć przekazywanie informacji?
Odpowiedzią na to pytanie było powstanie kodów dwuwymiarowych, czyli QR (Quick Response), w Polsce nazywanych też fotokodami. W przypadku zwykłego kodu kreskowego informacje są zapisywane tylko w jednym kierunku – horyzontalnie, natomiast dwuwymiarowy kod QR umożliwia zapisywanie danych zarówno wertykalnie, jak i horyzontalnie. Dzięki temu kod QR pozwala na zapisanie kilkaset razy większej ilości danych niż standardowy kod kreskowy.
Modułem w kodzie QR jest kwadrat mogący przybierać jeden z dwóch kolorów: ciemny lub jasny. Wymiar kodu nie jest ściśle określony, zależy od możliwości urządzeń odczytujących i zapisujących, tak więc wymiary całego kodu są zmienne.
Kody QR coraz częściej są wykorzystywane do szybkiego rozpowszechniania informacji o produktach, ofertach, loteriach itp. Ich treść po zeskanowaniu kodu powinna być satysfakcjonująca dla świadomego i zaangażowanego konsumenta.
Opakowanie nie służy już tylko do przekazywania informacji, ale także coraz częściej do interaktywnej komunikacji z konsumentem. Potencjalnym narzędziem do uzyskania tego poziomu komunikacji są kody QR.
Producenci branży napojowej stosują stałe kody QR na pobocznicy opakowania – puszki, gdzie zamieszczana była jedna, identyczna informacja dotycząca całej partii produkcyjnej.
W Can-Pack SA realizowany jest końcowy etap wdrożenia nadruku zmiennych kodów na kluczyku wieczka. Stworzy to możliwość zawarcia różnych informacji na każdym wieczku w partii produkcyjnej, co może się świetnie sprawdzać w akcjach marketingowych, sprzedażowych, reklamowych, w konkursach, loteriach lub promocjach.
Do odczytania tych kodów wystarczą smartfon z aparatem fotograficznym, laptop lub komputer oraz prosta aplikacja do skanowania.
Opracowano na podstawie materiałów firmy Can-Pack