Kody QR, czyli jak kawa pomaga sprzedawać kwiaty doniczkowe
16 Mar 2012 10:20

Kody Quick Response (QR) znalazły niedawno dość nietypowe zastosowanie: jedna z firm wykorzystała je do rekla-mowania własnych produktów podczas międzynarodowych targów kwiatowych w Holandii. Dzięki kodom luksusowe rośliny wyróżniały się wśród produktów konkurencji. Firma Clondalkin Flexible Packaging Van der Windt, we współpracy z przedsiębiorstwem KP Holland, zajmującym się m.in. hodowlą i handlem kwiatami doniczkowymi postanowiła odświeżyć wizerunek swego czołowego produktu – Rosalina Kalanchoe – dzięki zupełnie nowemu, atrakcyjnemu opakowaniu. Foliowy rękaw z jednym z czterech kolorystycznych motywów jest przeznaczony na 7- i 12-cm doniczki z tym kwiatem. Nowe opakowanie zostało zaprezentowane podczas targów Flora Holland Trade Fair w Naaldwijk. Z myślą o przyciągnięciu klientów do stoiska i zagwarantowaniu, że kwiaty odcisną na nich trwałe wrażenie, Van der Windt wcielił w życie koncepcję promocyjnych kubków papierowych rozdawanych gościom targowym. Wypełnione herbatą lub kawą kubki zostały zaopatrzone w kody QR, które umożliwiały użytkownikom smartfonów natychmiastowe przeniesienie się na stronę internetową firmy KP Holland i uzyskanie w prosty i szybki sposób wyczerpujących informacji na temat kwiatów Rosalina Kalanchoe. Peter van Leeuven, dyrektor zarządzający firmy Van Der Windt ocenia tę akcję jako duży sukces. Kubki z marką producenta są szczególnie atrakcyjne w takich okolicznościach i sprawdzają się znakomicie jako część promocji marki oraz poprawy jej wizerunku. Bardzo trudno odmówić ofercie darmowego kubka gorącego napoju, a kody QR pozwalają nam wykorzystać go jako narzędzie promocji. Papierowe kubki to doskonały przykład na to, jak opakowanie powinno wykorzystywać współczesne możliwości technologii oraz trendy marketingowe. Wszystkie rośliny z gatunku Rosalina wyposażamy w kody QR, które wtapiamy w projekt opakowania, pomagając zainteresowanym klientom w uzyskaniu dostępu do najnowszych informacji na ich temat. Cała grupa została wyposażona w silne identyfikatory marki oraz schematy kolorystyczne – opakowanie jest naprawdę piękne i przyciąga wzrok, będąc idealnym rozwiązaniem dla kwiatów dominujących na rynku. Opracowano na podstawie informacji firmy Clondalkin