Labelexpo Americas 2016: święto etykiet za wielką wodą
30 Aug 2016 09:10

Labelexpo Americas, największe na kontynencie amerykańskim targi skierowane do branży etykietowej, odbędą się w tym roku w dniach 13-15 września i, jak zapowiadają organizatorzy, pobiją swym rozmachem poprzednie edycje. Organizowana od 1989 r. impreza zyskała renomę jako miejsce spotkań specjalistów branżowych, właścicieli marek, projektantów etykiet i opakowań oraz powiązanych z nimi dostawców rozwiązań dla przemysłu graficznego. Swoje rozwiązania zaprezentuje w tym roku ponad 400 wystawców, których stoiska zajmą ponad 18 tys. metrów kwadratowych powierzchni Centrum Kongresowego im. Donalda E. Stephensa w Rosemont (stan Illinois). Nigdy wcześniej w historii tej imprezy goście nie mieli okazji zobaczyć tak wielu prezentacji maszyn na żywo oraz premier produktowych, jakie szykują producenci w tym roku. Wśród wystawców znaleźli się tacy giganci branży, jak: AB Graphic, Avery Dennison, Bobst, Domino, Durst, EFI, Epson, Esko, Flint Group, Fujifilm, Mark Andy, MPS, Nilpeter, Omet, Screen USA, UPM Raflatac oraz Xeikon. Wpisując się w aktualne trendy rynkowe oraz oczekiwania targowych gości, organizatorzy Labelexpo Americas 2016 przygotowali bogaty program konferencyjny, na który złożą się: 16 indywidualnych prezentacji firmowych oraz dodatkowe szkolenia organizowane wspólnie z Label Academy (poświęcone m.in. konwencjonalnym i cyfrowym procesom druku), a także jedna sesja warsztatowa, której tematem będą etykiety kurczliwe. Odwiedzający targi będą mogli również wziąć udział w debiutujących na Labelexpo Americas wystawach Linerless Trail oraz Digital Finishing Experience, z codziennymi prezentacjami w trakcie trzech dni targowych. Tasha Ventimiglia, dyrektor targów, wyjaśnia: Inne wystawy, takie jak Labelexpo Europe, pokazują wzrost znaczenia druku cyfrowego i druku opakowań dla producentów etykiet, a tegoroczne show odzwierciedla ten trend poprzez profil wystawców oraz treści edukacyjne. Tradycyjnie staramy się zapewniać korzyści gościom naszych targów poprzez zapoznawanie ich z aktualnymi i przyszłymi trendami, pokazywanie im najnowszych produktów oferowanych na tym szybko rozwijającym się rynku oraz zapewnianie najlepszej dostępności do wszystkich rozwiązań, usług i produktów, które uczynią ich przedsiębiorstwa konkurencyjnymi i nowoczesnymi. Program konferencyjny W dniach 13-14 września odbędzie się dwudniowa konferencja sponso-rowana przez firmę HP. Oprócz najnowszych rozwiązań w zakresie aktualnych i przyszłych technologii, jej uczestnicy będą mieli okazję uzyskać wiedzę na temat branżowych trendów, zmian i kierunków rozwoju sektora od działających w nim specjalistów. Na konferencję złoży się 16 sesji, które zapoczątkuje dyskusja panelowa dyrektorów firm oraz przegląd rynkowych trendów. Poprowadzi ją Georges Gravanis z Avery Dennison, zaś wśród panelistów znajdą się: John Attayek (Inovar Packaging Group), John McDowell (McDowell Label), John M. Cappy (Outlook Group) i John Wynne (Fortis Solutions Group). Będą oni dyskutować nad kwestiami takimi jak konsolidacje na rynku oraz inwestycje w nowoczesne rozwiązania. Sesje popołudniowe zostaną podzielone na dwie niezależne grupy panelowe. Pierwsza będzie koncentrować się na technologiach cyfrowych, a indywidualne prezentacje będą dotyczyć m.in. systemów ink-jetowych do zastosowań przemysłowych (tutaj swój wkład obiecali specjaliści firm TLF Graphics i McLoone Metal Graphics) oraz wykańczania etykiet i opakowań po druku cyfrowym, a także personalizacji produktów sezonowych z użyciem druku cyfrowego. Druga grupa uczestników, zainteresowana tematem inteligentnych i interaktywnych produktów, będzie miała okazję zapoznać się ze studiami przypadków „z życia wziętymi”. Swoją wiedzą na temat wykorzystania etykiet NFC w produktach farmaceutycznych podzielą się eksperci Thin Film Electronics i kanadyjskiej drukarni Jones Packaging, zaś przedstawiciele firm Constantia Labels oraz Inland opowiedzą o wykorzystaniu inteligentnych opakowań i etykiet na rynku producentów piwa w celu zwiększenia świadomości marki i zaangażowania wśród konsumentów. Drugiego dnia odbędzie się dyskusja panelowa wytwórców na temat tego, w jaki sposób Internet Rzeczy (Internet of Things) oddziałuje na rynek. Popołudnie ponownie zostanie podzielone na dwie sesje, koncentrujące się – odpowiednio – na innowacjach technicznych (m.in. w zakresie etykiet typu linerless i efektywnych systemów MIS) oraz druku opakowań (tutaj przewidziano dyskusję panelową na temat druku opakowań giętkich i pudełek składanych, a także perspektyw rozwoju biznesu poprzez wkroczenie na rynek opakowań foliowych i giętkich). Rozwijaj wiedzę z Labelexpo Americas 2016 Na bogaty program edukacyjny złożą się również cztery sesje naukowe prowadzone przez ekspertów branżowych. Uczestnicy tych sesji – organizowanych wspólnie z Label Academy – będą mieli okazję poszerzyć swoją wiedzę praktyczną na temat: Projektowania i Tworzenia Etykiet, Druku Cyfrowego Etykiet i Opakowań, Konwencjonalnych Procesów Druku Etykiet, a także warsztatów na temat etykiet kurczliwych. Uruchomiony w 2014 r. online'owy program edukacyjny Label Academy jest wspierany przez organizacje Tag and Labels Manufacturers Institute (TLMI), międzynarodowe stowarzyszenie producentów etykiet FINAT oraz Label Manufacturers of India (LMAI), a także przez firmy: Flint Group, HP Indigo, MPS, RotoMetrics, UPM Raflatac oraz Xeikon. Sesja naukowa dotycząca Projektowania i Tworzenia będzie kierowana przez wykwalifikowanego trenera Nicka Khatkera z Jennings Global. W trakcie 4-godzinnego programu uczestnicy zyskają wszechstronną wiedzę na temat pochodzenia etykiet, procesów reprodukcji i prepressu oraz szczegółowego przebiegu typowej pracy od projektowania po moment oddania do druku. 5-godzinny warsztat poświęcony etykietom kurczliwym odpowie na pytania, jakie wymagania w zakresie projektowania, tworzenia oraz materiałów (podłoży i atramentów) pociąga za sobą produkcja takich etykiet. Prezentacje zostaną wygłoszone przez specjalistów z firm Accraply, Esko, Flint Group i Klöckner Pentaplast. Te sesje odbędą się 14 września. Kolejnego dnia będą miały miejsce kolejne dwie 5-godzinne sesje odbywające się równocześnie. Pierwszą, poświęconą Cyfrowemu Drukowi Etykiet i Opakowań, poprowadzi Mike Fairley, dyrektor ds. rozwoju strategicznego w Labelexpo Global Series, a na temat rozmaitych maszyn, materiałów i rozwiązań wykańczających będą mówić specjaliści z firm: AB Graphic International, Avery Dennison, Domino, Esko, HP Indigo oraz Xeikon. Procesy konwencjonalnego druku etykiet zaprezentuje trener w zakresie druku John Morton z 4impression. Uczestnicy poznają wszystkie tradycyjne procesy drukowania i zobaczą demonstracje na żywo pracujących urządzeń, by zrozumieć różnice między nimi. Uczestnictwo w sesjach jest płatne; szczegóły można uzyskać na oficjalnej stronie targów. Na podstawie informacji organizatorów opracował TK