30 września br. Filharmonia Poznańska zapełniła się najbardziej kreatywnymi projektami opakowań z całej Polski. Gala Finałowa ART of PACKAGING 2020 była doskonałą okazją do spotkania przedstawicieli branży opakowaniowej w Polsce.
Jak co roku, szansę na zaprezentowanie swojego projektu otrzymali nie tylko profesjonaliści z branży opakowań, ale również studenci, którzy mieli okazję zadebiutować na rynku własnym rozwiązaniem. Ideą konkursu na najlepsze opakowanie roku – ART of PACKAGING jest promowanie innowacyjności, kreatywności oraz konkurencyjności polskich opakowań na rynkach krajowym i zagranicznych.
Spośród ogromnej liczby projektów, swoistych dzieł sztuki o niebagatelnym i nieocenionym na rynku znaczeniu, jury wyłoniło zwycięzców. Bożonarodzeniowy projekt Model Opakowania zdobył pierwszą nagrodę w kategorii Eko. Przekaz gadżetu zbudowany był wokół umiejętności dostrzeżenia wyjątkowych momentów codzienności, które tworzą się wtedy, kiedy da się im na to szansę. Może to być moment picia ulubionej herbaty, samotnie lub w towarzystwie bliskich. Znajdujące się w pudełku dzbanuszek, filiżanka i herbaty mogą stworzyć ku temu okazję.
Żyjemy w ciągłym pośpiechu – tym gadżetem zachęcaliśmy do chwili zatrzymania i celebracji chwili.
Ponadto opakowaniu, w którym znalazł się gadżet, można z łatwością dać drugie życie. Zawartość pojemników z herbatą, będących jednocześnie dyspenserami, można uzupełniać i korzystać z nich codziennie. Pudełko po czajniczku i filiżance świetnie sprawdzi się jako opakowanie prezentowe. A karton główny, dzięki możliwości ponownego zamknięcia, idealnie nadaje się np. do przechowywania.
Opakowanie zostało zaprojektowane i wyprodukowane w zakładzie w Biłgoraju. Jego celem marketingowym, poza skłonieniem do refleksji, było pokazanie jednego z rozwiązań dla branży e-commerce: przedłużone klapy, plomba zabezpieczająca, pasek klejowy i możliwość ponownego zamknięcia.
Motywy graficzne zostały przeniesione z encyklopedii drzew i owoców z całego świata pt. „Historia naturalna drzew i owoców”, opracowanej przez Jana Jonstona w 1662 r. we Frankfurcie.
ART of PACKAGING jest akredytowanym partnerem Światowej Organizacji Opakowań (WPO) w USA. Zwycięzcy są automatycznie nominowani do nagrody głównej międzynarodowego konkursu World Star organizowanego przez WPO.
modelgroup.com
Artykuł sponsorowany