Niemiecka Nagroda Opakowań dla firmy Karl Knauer
10 Dec 2012 11:48
W trakcie odbywających się w końcu września w Norymberdze targów FachPack 2012 ogłoszona została tegoroczna lista laureatów prestiżowego konkursu Niemieckiej Nagrody Opakowań. W kategorii opakowań do sprzedaży napojów zwyciężył projekt przedstawiony przez firmę Karl Knauer. Pudełko składane na najwyższej jakości gin „Bombay Sapphire” firmy Bacardi jest prawdopodobnie pierwszym dostępnym w wolnej
sprzedaży opakowaniem z nadrukowanymi aktywnymi powierzchniami świetlnymi.
Jury było pod wrażeniem innowacyjności tej formy opakowania. Zostało ono zrealizowane przez firmę Karl Knauer na zlecenie firmy Bacardi z wykorzystaniem opatentowanej technologii drukowanej elektroniki „HiLight – Printed Electronics”. Jego opracowanie nastąpiło w ścisłej współpracy z firmami Rox Asia Consulting (rozwój) i Webb deVlam (design).
Innowacja, która silnie przyciąga uwagę
Jak działa wspomniane rozwiązanie? Gdy w punkcie sprzedaży klient weźmie to opakowanie do ręki, działający w nowatorski sposób intuicyjny mechanizm uruchamia animację świetlną na przedniej części opakowania. Najpierw zaprezentowany zostaje świetlny motyw butelki, potem subtelne, wykwintne elementy dekoracyjne. Cykl trwa w sumie 18 sekund, następnie się zatrzymuje i uruchamia ponownie z chwilą kolejnego poruszenia opakowania.
Dzięki nieosiągalnej nigdy dotychczas sile, z jaką przyciąga uwagę, to innowacyjne, świecące pudełko składane na gin „Bombay-Sapphire” ustanawia nowe punkty odniesienia dla ekspozycji marki w punkcie sprzedaży”– tak o produkcie mówi Martin Glatz, dyrektor sprzedaży i marketingu firmy Karl Knauer w Biberach. Ekspozycji na regale w punkcie sprzedaży towarzyszy stale świecące opakowanie Bombay Sapphire umieszczone za szybą w czarnej „skrzyni skarbów”, która w pierwszej kolejności kieruje uwagę na regał. Gdy tylko klient weźmie do ręki stojące obok opakowanie, rozpoczyna się animacja.
Innowacyjna technologia: „HiLight – printed electronics”
Wszystko to było możliwe dzięki innowacyjnej technologii drukowanej elektroniki „HiLight – printed electronics”. Bazuje ona na materiałach elektroluminescencyjnych, które wyzwalają animację świetlną na przedniej stronie opakowania, gdy tylko zostaną wzięte do ręki. Opakowanie na Bombay-Sapphire jest całkowicie nowatorskie i stanowi przełomową innowację na rynku opakowań. Wyznacza ono zupełnie nowy wymiar jakości opakowań.
Innowacja stanowi naszą motywację, a sukcesy na rynku utwierdzają nas wciąż w naszym myśleniu i działaniu. Klienci patrzący w przyszłość, tacy jak firma Bacardi, umożliwiają realizowanie takich postępowych projektów, jakim bez wątpienia jest świecące opakowanie na Bombay Sapphire – podsumowuje Martin Glatz.
Przyjazne dla środowiska
Już od dawna eksperci firmy Karl Knauer są zgodni co do tego, że opakowanie silnie przyciągające uwagę nie może stanowić obciążenia dla środowiska naturalnego w procesie utylizacji. Z tego względu pudełko przeznaczone na Bombay Sapphire ma certyfikat CE i spełnia wymagania środowiskowe unijnej dyrektywy ws. ograniczeń w stosowaniu niebezpiecznych substancji (RoHS). Po wyjęciu baterii opakowanie można poddać normalnej utylizacji. Innowacyjna animacja świetlna może być wyświetlana ciągle dzięki prostej wymianie baterii. Z tego względu opakowanie trwale przynosi wysokie korzyści i zachowuje równie trwałą wartość.
Opracowano na podstawie informacji firmy Karl Knauer