Nowa gama produktów UPM Raflatac o nazwie Raflasec obejmuje nowatorskie materiały etykietowe o właściwościach zabezpieczających. Są one objęte 30-miesięcznym okresem ponownej kwalifikacji względem wymagań, 2-letnim okresem trwałości od daty produkcji oraz gwarancją powiadomienia o zmianach z 6-miesięcznym wyprzedzeniem. Cztery nowe materiały charakteryzują się wyjątkowymi parametrami w zakresie stopnia bezpieczeństwa, cech zapobiegających fałszerstwu oraz odporności na manipulację.
Raflasec Holo Security to materiał holograficzny, który można połączyć z wycięciami zabezpieczającymi powodującymi rozerwanie etykiety w przypadku próby manipulacji. Dzięki atrakcyjnemu wyglądowi stanowi doskonały wybór w przypadku zastosowań wymagających luksusowych opakowań.
Raflasec Fibres zawiera widoczne i niewidoczne włókna umożliwiające potwierdzenie oryginalności po wystawieniu na działanie promieni ultrafioletowych. Ważną właściwością materiału jest sensybilizacja chemiczna, dzięki której w razie próby usunięcia przy użyciu środków chemicznych etykieta zmienia kolor. Cechuje go również niewielka wytrzymałość wewnętrzna sprawiająca, że wszelkie próby odklejenia skutkują rozerwaniem.
Raflasec Seal również charakteryzuje się łatwością rozerwania, wysokim poziomem nieprzejrzystości i świetną drukownością, a koszty inwestycji w to rozwiązanie są niskie.
Raflasec Chameleon to wyjątkowy, fioletowo-zielony materiał, którego nie da się skopiować. Atrakcyjna etykieta po odklejeniu zmienia kolor i nie można jej ponownie przykleić. Po usunięciu materiał nie pozostawia resztek kleju.
Raflasec Holo Security i Raflasec Chameleon można zamawiać w mniejszych ilościach w ramach usługi Small Roll Service firmy UPM Raflatac, która została przygotowana z myślą o klientach wprowadzających samoprzylepne materiały etykietowe na nowe rynki lub planujących rozwinięcie działalności i wypróbowanie niewielkich ilości.
Gwarancja zarządzania zmianami dla produktów z nowej gamy Raflasec to gwarancja dostaw dla producentów i ograniczenie konieczności ponownej kwalifikacji – wyjaśnia Thomas Trei-
chel, dyrektor segmentu biznesowego ds. produktów zabezpieczających i pocztowych w firmie UPM Raflatac. – Wszystkie produkty z tej gamy mają pełne wsparcie naszego globalnego łańcucha dostaw, światowego poziomu wiedzy technicznej oraz kompleksowej obsługi klienta, dzięki czemu nasi klienci mogą zająć się biznesem związanym z produktami zabezpieczającymi, a resztę pozostawić nam.
Opracowano na podstawie materiałów firmy UPM Raflatac