Pierwsze wirtualne EXPO firmy Windmöller & Hölscher 
27 Aug 2020 13:00

Ponad 2 tys. gości ze 120 krajów wzięło udział w przeprowadzanych na żywo za pośrednictwem internetu pokazach maszyn do druku fleksograficznego i rotograwiurowego, seminariach technicznych oraz wirtualnych spotkaniach. W dniach 24 i 25 czerwca 2020 roku producent maszyn Windmöller & Hölscher (W&H) zorganizował swoje Wirtualne EXPO, które wykorzystał do prezentacji technologii i produktów przygotowanych pierwotnie na tegoroczne targi branżowe interpack i drupa, ostatecznie przeniesione na wiosnę 2021 r. ze względu na pandemię koronawirusa.

Pokazy maszyn na żywo i sesje techniczne

Ostatnie miesiące były wyzwaniem dla wszystkich, ale branża opakowań z tworzyw giętkich pracuje ciężko jak zawsze. To dlatego przeprowadzenie Wirtualnego EXPO i zaprezentowanie naszym klientom nowych technologii oraz dostępnych rozwiązań, które pozwolą im na zwiększenie wydajności procesów produkcyjnych, miało dla nas ogromne znaczenie – wyjaśnił Peter Steinbeck, partner zarządzający w W&H. 

Z myślą o odwiedzinach gości z różnych stref czasowych prezentacje odbywały się trzy razy w ciągu dnia. Przez dwa czerwcowe dni organizatorzy przygotowali – nadawane na bieżąco za pomocą łączy internetowych z Centrum Technologii W&H w niemieckim Lengerich o powierzchni ponad 11 tys. m2 oraz z Akademii W&H – dwa pokazy maszyn na żywo oraz osiem sesji technicznych. Dodatkową atrakcją EXPO była możliwość indywidualnych spotkań oraz dyskusji – zarówno w cztery oczy, jak i w grupach.

W trakcie wspomnianych sesji zaprezentowano maszynę fleksograficzną NOVOFLEX II z nowym systemem RUBY IoT służącym do analizowania danych produkcyjnych w celu optymalizacji procesów, a także świeżo przeprojektowaną maszynę rotograwiurową HELIOSTAR II. Tematyka sesji technicznych obracała się wokół tematów interesujących drukarnie opakowań, producentów worków przemysłowych i worków papierowych, jak również przetwórców folii. 

Największe zainteresowanie wzbudziły sesje prezentujące folie All-PE jako alternatywę dla PET w produkcji saszetek stojących. Tematyka pozostałych seminariów technicznych obejmowała kwestie: opakowań giętkich (wśród nich rozwiązań do produkcji etykiet kurczliwych na maszynach fleksograficznych), druku na workach przemysłowych, folii o podwyższonej wytrzymałości do produkcji worków FFS, zdalnych usług serwisowych, a także produkcji worków papierowych na maszynach spółki-córki W&H, firmy Garant Maschinen. Filmy wideo nagrywane w trakcie demonstracji i sesji są dostępne za pośrednictwem działu sprzedaży W&H.

Koncepcja Wirtualnego EXPO powstała i została przygotowana w czasie zaledwie 6 tygodni. W ostatnich kilku miesiącach zdołaliśmy załatwić wiele spraw drogą cyfrową, począwszy od rozmów sprzedażowych, przez testy maszyn na żywo, wsparcie serwisowe, aż po samo EXPO. Zdobyte przez nas w ten sposób doświadczenia i wiedza są bezcenne. Mimo to nie da się niczym zastąpić osobistych spotkań, ponieważ mają one ogromne znaczenie przy nawiązywaniu współpracy i budowie zaufania. Miejsce znajdzie się więc zarówno dla komunikacji drogą cyfrową, jak i bezpośrednich kontaktów – podsumowuje Steinbeck.

W&H nie rezygnuje z drupy

Mimo sukcesu swego Wirtualnego EXPO Windmöller & Hölscher utrzymał w mocy decyzję o udziale w przyszłorocznych targach drupa. Firma podkreśla, że rozwijając cyfrowe metody prezentacji rozwiązań nie porzuca pragnienia uczestnictwa w bardziej tradycyjnych, bezpośrednich spotkaniach ze swymi klientami. 

Windmöller & Hölscher była obecna na drupie od jej debiutu w 1951 roku i na przestrzeni lat stała się jednym z największych wystawców. Obok targów K oraz interpack to właśnie drupa jest najważniejszą wystawą branżową, na której W&H regularnie prezentuje swoje najnowsze rozwiązania i innowacje. Jako jedna z głównych imprez targowych drupa pozostaje dla nas ważną wystawą. To właśnie tu regularnie ustalane są trendy w druku opakowań. Naszemu przywiązaniu do drupy towarzyszy zaangażowanie w promocję Niemiec jako miejsca, gdzie prowadzi się biznes i organizuje targi dla branży inżynierii mechanicznej – wyjaśnia dyrektor generalny W&H dr Jürgen Vutz. – Jesteśmy przekonani, że zarówno koncepcja utrzymania higieny i ochrony zdrowia, jak i skrócenie czasu trwania drupy z jedenastu do dziewięciu dni są właściwymi krokami, które w dobie koronawirusa zapewnią udział zwiedzających w tej imprezie. 

W ostatnich miesiącach udało nam się osiągnąć wiele na polu cyfryzacji. Nasze pierwsze wirtualne targi odniosły wielki sukces, a nam pozwoliły zyskać wiele doświadczeń i wiedzy. Mimo to nie możemy w pełni zastąpić w ten sposób fizycznej bliskości z klientami, którą zapewniają targi. Ich elementem są osobiste spotkania, niezastąpione w tworzeniu i podtrzymywaniu opartych na zaufaniu relacji z klientami. Oba formaty – kontaktów wirtualnych i osobistych – mają swoje uzasadnienie i są ważne z punktu widzenia zarówno naszej firmy, jak i całej branży – dodaje Peter Steinbeck.

Na podstawie materiałów firmy W&H opracował TK