Światowe spotkanie sektora innowacyjnych opakowań
22 May 2014 14:50

Podczas konferencji prasowej w Warszawie w dniu 6 maja uczestników zapoznano ze stanem przygotowań do mającej się odbyć w listopadzie br. w Paryżu 15. edycji Międzynarodowych Targów Pakowania i Opakowań EMBALLAGE. Zaprezentowano także Międzynarodowe Targi Żywności SIAL, które odbędą się w stolicy Francji w dniach 19-23 października i które w bieżącym roku obchodzą jubileusz 50-lecia. Dyrektor SIAL Group, Nicolas Trentesaux podczas konferencji przypomniał, że pierwsza edycja imprezy miała miejsce w 1964 r. i uczestniczyli w niej przedstawiciele 26 krajów. W ciągu lat targi znacząco się rozwinęły i w br. organizatorzy spodziewają się rekordowej liczby uczestników: ponad 6000 wystawców i 150 tys. odwiedzających z 200 krajów. Już w styczniu zarezerwowane było 90% powierzchni ekspozycyjnej, co świadczy o dużym zainteresowaniu imprezą pomimo mniej sprzyjającej sytuacji gospodarczej. Atutem targów jest także wprowadzona w tegorocznej edycji nowa sektoryzacja: połączono sektory Wyposażenie, Technologie i Usługi, co pozwoli wzmocnić pozycję targów w branży spożywczej i umożliwi przedstawienie drogi produktu od fabryki po sklepową półkę. Ogółem targi zostały podzielone na 20 sektorów tematycznych, aby ułatwić profesjonalistom ich zwiedzanie i nawiązywanie kontaktów biznesowych. Z okazji jubileuszu przewidziano też wiele interesujących wydarzeń towarzyszących takich jak SIAL Innovation, Kuchnia SIAL, World Tour by SIAL czy SIAL TV. W targach tych uczestniczą także polscy profesjonaliści; w poprzedniej edycji SIAL 2012 wzięło udział 113 polskich wystawców i blisko 2500 odwiedzających. W miesiąc po targach SIAL – 17 listopada rozpoczną się targi EMBALLAGE & MANUTENTION 2014, które potrwają do 20 listopada. Połączenie obu imprez pozwoli – jak mówił podczas konferencji reprezentujący te targi Christophe Delahaye – na zaproponowanie nowego wymiaru targów prezentującego bardziej kompleksową ofertę integrującą 4 sektory: opakowań, przetwarzania, druku i obsługi. Pomimo połączenia dwóch salonów wystawienniczych w jedną imprezę zachowają one odrębny charakter. EMBALLAGE to oferta dla branż: rolno-spożywczej, napojów i płynów, urody, zdrowia i wieloprzemysłowej; podział na takie sektory umożliwi zwiedzającym szybką identyfikację różnych rynków wykorzystujących opakowania. MANUTENTION (Targi Obsługi Transportowo-Magazynowej) koncentrują się na logistyce wewnętrznej, sprzęcie i automatycznych systemach magazynowania. Zarezerwowano już 90% powierzchni, a swój udział zapowiedziało 1500 wystawców reprezentujących 500 marek, z czego 55% pochodzi spoza Francji. Warto podkreślić, że wystawcy z Polski zajmą dwukrotnie większą powierzchnię niż podczas poprzedniej edycji EMBALLAGE w 2012 r. Wśród nich znajdą się m.in. takie firmy jak: Coffee Service, Aniflex, Multipress, Fano, Drukpol.Flexo, Bogucki Sp.j., Plastmoroz czy Leda. Z każdą ko-lejną odsłoną targów zwiększa się też liczba odwiedzających z naszego kraju. Jeśli chodzi o odwiedzających, to na targach EMBALLAGE dominują użytkownicy opakowań (43%), duży jest udział producentów oraz dystrybutorów opakowań i maszyn do ich produkcji (38%), 15% stanowią inżynierowie, przedstawiciele ośrodków badawczych oraz firm świadczących usługi. W przypadku targów MANUTENTION 36% zwiedzających to producenci wyposażenia, dystrybutorzy, wypożyczalnie sprzętu, koncesjonerzy i przedstawiciele handlowi, 35% – użytkownicy i 22% – inżynierowie, przedstawiciele ośrodków badawczych, firm świadczących usługi i zajmujących się doradztwem. Zdecydowana większość odwiedzających ma wpływ na decyzje zakupowe. A oto niektóre ze specjalnych wydarzeń edycji 2014 przygotowanych przez organizatorów. Wydzielona przestrzeń Pack Innovation to obszar prezentacji trendów opakowaniowych. Tu zwiedzający będą mogli uzyskać informacje na temat wszelkich nowości w interesującym ich sektorze, a następnie odnaleźć je na poszczególnych stoiskach. Nowościom branży magazynowej poświęcona będzie część Manut'Innovations. Pack Vision to z kolei program konferencji dotyczących problemów i tendencji występujących w branży opakowań. W ramach edycji 2014 poruszane będą m.in. tematy opakowań zwrotnych, walki z odpadami, druku opakowań. W centrum obu imprez targowych pojawi się platforma telewizyjna przekazująca na żywo najważniejsze wydarzenia: międzynarodowe spotkania, wystąpienia przedstawicieli stowarzyszeń branżowych, ceremonie przyznawania nagród, wywiady. Wszystkie programy będzie można oglądać na żywo na stronach internetowych targów oraz na kanale YouTube. Organizatorem targów EMBALLAGE & MANUTENTION 2014 jest Grupa Comexposium, a ich miejscem Park Ekspozycyjny Paris Nord Villepinte. Opracowanie: IZ