Butelka, która “wymiata” 
1 Aug 2017 12:54

Kierując się unikalną wizją marki, RockerSpirits - mikro-gorzelnia z siedzibą w Littleton w stanie Kolorado - postanowiła rozpocząć współpracę z O-I, aby stworzyć butelkę, która "wymiata", dosłownie i w przenośni. Celem marki Rocker było nawiązanie do czasów, kiedy wszystko było prostsze, a wiele przedmiotów tworzyliśmy własnoręcznie, doceniając  wysoką jakość i rzemiosło. Do stworzenia tego szklanego produktu wykorzystano najlepsze materiały.  Projekt bazuje na zabytkowej puszce oleju z lat 30. XX w., która dzięki swojemu pochyleniu ułatwiała nalewanie. "RockerSpirits poprosił nas o stworzenie butelki, która będzie ikoną. Jak podejść do wyzwania, jakim jest puszka oleju? Zachowaj wygląd i charakter, a następnie zamień w szkło" - stwierdził Douglas Laib, dyrektor ds. innowacji i projektowania O-I na Amerykę Północną.

Wyprodukowana z najwyższej jakości krzemionki butelka uwydatnia wysoką jakość produktu, oddając przy tym ponadczasowy styl retro, a także industrialny charakter kojarzony z marką. Okrągły kształt butelki, spłaszczony z obu stron z charakterystycznie odchyloną szyjką i wykończeniem oraz wyważona podstawa ze wzmocnionym dnem i wypukłością pozwala na kołysanie butelki w przód i w tył, umożliwiając tym samym nalewanie. Odchylona szyjka i wykończenie sprawiają, że zarówno projekt, jak i produkcja są wyjątkowo skomplikowane oraz wymagają specjalistycznej, technicznej precyzji. "To trochę surrealistyczne, że ta idea doczekała się realizacji" - powiedział Dustin Evans, współzałożyciel firmy RockerSpirits, wyrażając swoje zadowolenie z efektu końcowego.

"RockerSpirits jest bardzo dobrym przykładem na to, jak wykorzystać nasze doświadczenie w projektowaniu szkła, aby stworzyć butelkę, która idealnie pasuje do marki. Zaczęło się od pomysłu klienta na stworzenie butelki, która miała opowiedzieć jakąś historię - zauważył Steffi Lenz, dyrektor ds. innowacji w O-I. - Zawsze zależy nam, by nasze rozwiązania wnosiły wartość dodaną - zarówno dla konsumentów, jak i marek, które chcą wyróżniać się na konkurencyjnym rynku."

Opracowano na podstawie inf. firmy O-I