Koncern Coca-Cola prowadzi w Ameryce Północnej kilka projektów pilotażowych związanych z opakowaniami wielokrotnego użytku, w tym jeden w ramach nowego partnerstwa ze start-up'em r.Cup. Jego celem jest wprowadzenie kubków wielokrotnego użytku z polipropylenu do firmowych lokali w amerykańskich miastach.
Na początku ubiegłego roku Coca-Cola ogłosiła globalną strategię zrównoważonych opakowań pod nazwą World Without Waste, w ramach której do 2030 r. chce dostarczać 25% swoich produktów w opakowaniach wielokrotnego użytku. Program obejmuje butelki zwrotne i kubki wielokrotnego napełniania przeznaczone do dystrybutorów fontannowych.
W regionach, w których działa dobrze rozwinięta infrastruktura i łańcuchy dostaw pojemników wielokrotnego użytku – na przykład w Afryce, Ameryce Łacińskiej i w Europie – szklane i plastikowe butelki zwrotne są uważane za priorytetowe. Z doniesień wynika jednak, że w Ameryce Północnej bardziej rozpowszechnione są napoje z dystrybutorów, co sprawia, że naczynia i kubki wielokrotnego użytku stają się efektywniejszą drogą do zmniejszenia ilości odpadów i ograniczenia zużycia nowych materiałów.
Firma r.Cup oferuje kompleksowe rozwiązania w zakresie kubków wielokrotnego użytku na duże imprezy i festiwale, do kin oraz obiektów sportowych i rozrywkowych. Partnerstwo z Coca-Cola ma na celu upowszechnienie jej rozwiązania na terenie Los Angeles, San Francisco, Seattle, Denver i Waszyngtonu.
Firma dostarcza trwałe kubki polipropylenowe, które mają zapewnić konsumentom „lepsze wrażenia w trakcie picia”, bezpośrednio na miejscu. r.Cup zbiera je ponownie po użyciu, a następnie myje, dezynfekuje, kontroluje i przepakowuje w celu ponownego użycia. Jak przekonuje r.Cup, dzięki jej procesowi kubki mogą być używane setki razy, a po zakończeniu eksploatacji można poddać je recyklingowi. Start-up dostarcza także pojemniki na odpady, zapewnia szkolenia personelu, oznakowania i treści w mediach społecznościowych. Technologia r.Turn umożliwia także monitorowanie dostaw, zarządzanie zapasami i kontrolę jej wpływu na środowisko.
Współpraca Coca-Cola i r.Cup przyczyniła się do nawiązania partnerstwa ze znanym operatorem obiektów rozrywkowych w Waszyngtonie; program wdrożyły również dwa kina w Seattle.
W miarę ekspansji w nowych miastach system ma stworzyć „dziesiątki” nowych miejsc pracy dla byłych skazańców i i weteranów wojennych w zakładach zajmujących się myciem kubków. Procent z zysków będzie przekazywany lokalnym organizacjom non-profit, które koncentrują się na przezwyciężaniu kryzysu związanego z odpadami opakowaniowymi.
Pracujemy w ramach całego łańcucha dostaw, aby ograniczyć nasz wpływ na środowisko i zagwarantować, że wszystkie nasze opakowania są wartościowe dla gospodarki obiegu zamkniętym - powiedział Anton van Zyl, dyrektor ds. strategii zrównoważonego pakowania w Coca-Cola North America. Rozwijamy programy kubków wielokrotnego użytku we współpracy z naszymi klientami. Współpraca z innowatorami takimi jak r.Cup, jest jednym z przykładów, jak poprzez pilotaże eksperymentujemy, uczymy się i poszerzamy możliwości dla dobra konsumentów, aby mogli cieszyć się naszymi napojami w opakowaniach wielokrotnego użytku.
Naszą misją jest zbudowanie aktywności - i w efekcie infrastruktury – która będzie wspierać gospodarkę ponownego wykorzystania przy jednoczesnym wzmacnianiu wpływu ekonomicznego na społeczność – powiedział Michael Martin, założyciel i dyrektor generalny r.Cup, dodając, że każdy element modelu zamkniętej pętli ma na celu zwiększenie wydajności operacyjnej koncesjonariuszy. Oferowanie kubków wielokrotnego użytku to mały wkład, dzięki któremu wszyscy możemy przyczynić się do zmniejszenia ilości odpadów opakowaniowych.
Opracowano na podstawie informacji Coca-Cola