Firma UPM Raflatac, jeden ze światowych liderów w produkcji samoprzylepnych laminatów etykietowych, obchodzi 40-lecie. Przez dekady główne założenia oddziału Raflatac opierały się na woli rozumienia i spełniania wymagań klientów, dążeniu do postępu oraz tworzeniu innowacyjnych produktów i wydajnych procesów produkcyjnych.
Pomysł na biznes pojawił się 40 lat temu w fińskim mieście Tampere. Chemik Juhani Strömberg, pracujący w przemyśle papierniczym w firmie Raf. Haarla, opracował kleje wodne — alternatywne rozwiązanie dla preparatów rozpuszczalnikowych. Technologia na bazie wody, którą niezwykle rzadko wykorzystywano w drukarniach etykiet w latach 70., była dużym krokiem naprzód, ponieważ jej zastosowanie umożliwiło przyspieszenie druku i zwiększenie efektywności produkcji.
Rozwiązanie Strömberga otworzyło drogę do metod i materiałów produkcyjnych przyjaznych środowisku, które do dziś są podstawą dla firmy UPM Raflatac.
Raflatac to wizja jednego człowieka, która przerodziła się w nowoczesne przedsiębiorstwo — dzisiejszego lidera w swojej dziedzinie ze wspaniałymi widokami na przyszłość. Ekspansja na skalę globalną rozpoczęła się pod koniec lat 70., od kiedy to przedsiębiorstwo kontynuowało rozwój na światowym rynku etykiet samoprzylepnych pod nazwą UPM Raflatac. Dzisiaj UPM Raflatac zatrudnia niemal 3000 specjalistów i osiąga sprzedaż na poziomie przekraczającym miliard euro. Posiada 11 zakładów produkcyjnych na całym świecie i oferuje tysiące rozwiązań w odpowiedzi na stale rosnące potrzeby w zakresie etykietowania produktów i zastosowań informacyjnych.
Sukces firmy UPM Raflatac polega na determinacji we wdrażaniu strategii, nieustannych badaniach i rozwoju oraz zasobach światowego lidera przemysłu drzewnego. Dodatkowo niezaprzeczalnym czynnikiem rozwojowym jest „Raflatouch" – wyjątkowe podejście do współpracy zarówno wewnątrz firmy, jak i w stosunku do partnerów zewnętrznych. Duch przedsiębiorczości wśród pracowników i podejście „Raflatouch" to mocne strony firmy, które także w przyszłości będą sprzyjać dalszemu rozwojowi.
„Silne poczucie przynależności od początku stanowiło jedną z głównych wartości firmy Raflatac. To, co nowe, zawsze było budowane na bazie tradycji. Ta spójność okazała się decydująca szczególnie w okresie zmian, gdy strategiczna determinacja i wspólne cele okazały się kluczem do sukcesu” — wspomina Wiceprezes UPM Raflatac Tapio Kolunsarka.
„Jako pracownicy zdajemy sobie sprawę, że stery Raflatac są w naszych rękach i naszym obowiązkiem jest utrzymanie kursu na sukces firmy dla przyszłych pokoleń. Jesteśmy dumni z naszej historii i z nadzieją czekamy na przyszłość. Jesteśmy przekonani, że w nadchodzących latach będziemy mogli zaoferować naszym pracownikom i klientom jeszcze więcej”.
Z okazji jubileuszu 40-lecia firma UPM Raflatac opublikuje książkę pod tytułem The Story of RAFLATAC - From Internal Entrepreneurship to Global Self-Adhesive Labelstock Business (Historia RAFLATAC — od małego przedsięwzięcia do globalnej firmy na rynku samoprzylepnych laminatów etykietowych). Książka pojawi się w języku fińskim oraz angielskim wiosną 2015 roku.
Źródło: UPM Raflatac