11 maja startuje 16. edycja kampanii Dzień Bez Śmiecenia– #JAKOŚĆ MA ZNACZENIE! Dzień Bez Śmiecenia, kampania edukacyjna realizowana przez Rekopol Organizację Odzysku Opakowań, ma już 16 lat.
Dzień Bez Śmiecenia ma edukować społeczeństwo na temat odpowiedniej segregacji odpadów, ekologicznego stylu życia, odpowiedzialnych wyborów, które pozwolą cieszyć się pięknym, zdrowym środowiskiem nam i przyszłym pokoleniom. Od 16 lat Rekopol uczy, że odpowiednia segregacja odpadów jest ważna. W tym roku pokaże, że również wiedza, jak to robić świadomie, ma ogromne znaczenie. W tym roku organizatorzy stawiają na #jakość we wszystkich aspektach. JAKOŚCIOWA SEGREGACJA odpadu, JAKOŚCIOWA INFORMACJA z rzetelnych źródeł wiedzy, JAKOŚCIOWA REKREACJA bo nauka przez zabawę to najlepsza forma nauki. Zaangażuj się!
A najważniejsze – zrób odpadowy rachunek sumienia! Czy zawsze wrzucasz odpady do odpowiedniego pojemnika? Czy jakościowa segregacja jest dla Ciebie już nawykiem? Papier do niebieskiego, plastik i metal do żółtego, szkło do zielonego, bioodpady do brązowego... te zasady zna zapewne każdy z nas. Czy jesteśmy jednak świadomi jak istotne są nasze codzienne wybory dla powodzenia procesu recyklingu? Podczas Dnia bez Śmiecenia cały czas przypominamy nie tylko o kolorach pojemników, lecz także wskazujemy na rolę jakości naszej segregacji. Zmieszanie szkła ceramicznego z opakowaniowym może uniemożliwić recykling, wyrzucony do niebieskiego karton po soku może spowodować zabrudzenie zbieranego tam papieru, a niedopałek w butelce PET powoduje, że staje się ona śmieciem, a nie surowcem wtórnym.
To właśnie w zeszłorocznej edycji kampanii „Odpady to nie śmieci – to surowce” uświadamialiśmy, że każdy odpad naprawdę może stać się surowcem, jeśli tylko zostanie odpowiednio posegregowany. W tym roku, idziemy o krok dalej, bowiem liczy się nie tylko gdzie trafia odpad, ale także jak z nim postąpimy, zanim trafi do odpowiedniego pojemnika. W tegorocznej kampanii do rozmowy na temat jakościowej segregacji zaprosiliśmy ekspertów. Na naszej stronie internetowej będzie można przeczytać wywiady z recyklerami poszczególnych frakcji odpadów, bo gdzie lepiej szukać odpowiedzi, jak u źródła? – mówi Michał Mikołajczyk z Rekopolu.
Opracowano na podstawie informacji Rekopol Organizacji Odzysku Opakowań