W pierwszej połowie 2014 r. sprzedaż w niemieckiej branży pojemników ze szkła wzrosła o 3,5%, przede wszystkim w efekcie rosnącego zapotrzebowania lokalnego rynku, który zwiększył się o 4,4% w ciągu pierwszych sześciu miesięcy br. (w tym samym czasie sprzedaż za granicę wzrosła o 1,3%).
Największe wzrosty zanotował segment butelek na napoje (5,7%). Sprzedaż pojemników tego typu w Niemczech zwiększyła się o 6,9% za granicę zaś o 2,1%. Szczególnym wzięciem cieszyły się piwa (16% wzrost) oraz woda/napoje gazowane (15%). Eksperci tłumaczą te wyniki wpływem mistrzostw świata w piłce nożnej, jak również wyjątkowo ciepłą pierwszą połową roku.
Segment win gazowanych wzrósł o 10,6%, a soków o 2,2%. Spadki zanotowały natomiast segmenty win (1,5%) oraz alkoholi (4,1%).
Dr Johann Overath, dyrektor naczelny Niemieckiej Federacji Przemysłu Szklanego (BV Glas), komentuje: „Zapotrzebowanie na opakowania szklane utrzymuje się na stabilnym poziomie i udowadnia, że wiele segmentów nadal potrzebuje pojemników ze szkła.”
„Z pewnością Mistrzostwa Świata w piłce nożnej oraz ładniejsza od przeciętnej pogoda przyczyniły się po części do wzrostu w obszarze niektórych sub-segmentów, takich jak piwa oraz woda/napoje gazowane. Z tego powodu jestem przekonany, że rynek opakowań szklanych w drugiej połowie roku pozostanie stabilny.”
Na podstawie informacji serwisu Glass International opracował TK