Firma Heidelberg zanotowała dobre otwarcie nowego roku finansowego dzięki ożywieniu w Azji i wzrostowi w segmencie opakowań. Sprzedaż firmy w pierwszych trzech miesiącach (od 1 kwietnia do 30 czerwca 2023 r.) wzrosła do 544 mln euro (z 530 mln euro w ubiegłym roku).
Skorygowany wynik operacyjny (EBITDA) w wysokości 42 mln euro był o 18 mln euro wyższy od skorygowanego wyniku za analogiczny kwartał poprzedniego roku. Odpowiednia marża EBITDA wyniosła 7,7% (w poprzednim roku: 4,6%). Wynik netto po opodatkowaniu poprawił się do 10 mln euro (w poprzednim roku: 5 mln euro). Na poziomie regionalnym firma zanotowała znaczący wzrost liczby zamówień napływających z Azji, ale popyt na innych rynkach był raczej słaby.
W segmencie Rozwiązań Opakowaniowych firma odnotowała szczególnie silny, ok. 25%, wzrost zamówień. Heidelberg posiada strategicznie dobrą pozycję na swoim głównym rynku poligraficznym, dzięki czemu może amortyzować ograniczony rozwój w innych obszarach - mówi Ludwin Monz, dyrektor generalny firmy. Po prezentacji w maju 2023 r. nowej maszyny Boardmaster do wysokowydajnego druku opakowań firma wygenerowała pierwszą sprzedaż już w pierwszym kwartale.
Opracowano na podstawie informacji firmy Heidelberg