Kolejna drupa będzie krótsza
24 Sep 2024 12:11

Organizatorzy targów drupa poinformowali, że ich kolejna edycja – zgodnie z czteroletnim odstępem – odbędzie się ponownie w maju 2028 r., tym razem jako wydarzenie dziewięciodniowe (9-17 maja). drupa jako wiodąca platforma technologii druku dostosowuje się do ewoluujących potrzeb i oczekiwań wystawców oraz zwiedzających, odzwierciedlając ciągłą transformację branży – tłumaczą swoją decyzję.

Branża poligraficzna i opakowaniowa przechodzi dynamiczną transformację, która znajduje wyraz również w sposobie organizacji wydarzeń branżowych. Nie inaczej jest w przypadku targów drupa, które w 2024 r. po raz kolejny udowodniły swoje znaczenie i celowość w roli wiodącej imprezy wystawienniczej. „Targi drupa 2024 były bardziej umiędzynarodowione niż kiedykolwiek, a pozytywna atmosfera panująca w halach odzwierciedlała determinację naszej branży do wprowadzania głębokich zmian, które mają uczynić przemysł poligraficzny i opakowaniowy bardziej zrównoważonym poprzez automatyzację, sztuczną inteligencję i partnerstwa strategiczne. I to właśnie dokładnie ten zestaw ważnych celów będzie wymagał w przyszłości niezawodnej platformy – takiej jak drupa. Jednocześnie jednak czas odwiedzin drupy – targów B2B z bardzo wysoką frekwencją decydentów z całego świata – uległ skróceniu. Z tego powodu chcielibyśmy ułatwić pobyt na targach i zapewnić maksymalną efektywność” - wyjaśnia decyzję Wolfram N. Diener, prezes i dyrektor generalny Messe Düsseldorf.

76 procent odwiedzających tegoroczne targi drupa stanowili przedstawiciele kadry kierowniczej wyższego i średniego szczebla. „Wierzymy, że to dostosowanie znajduje potwierdzenie w doświadczeniach, które zebraliśmy podczas naszych wiodących globalnych targów maszyn, urządzeń i wyposażenia, interpack i K, które są skierowane do podobnych profili klientów i bardzo dobrze radzą sobie przy podobnym czasie trwania”. Niepowtarzalna prezentacja najnowocześniejszych technologii i maszyn pracujących „na żywo” pozostaje unikalną cechą targów drupa. Nowe zasady dotyczące czasu trwania imprezy nie przeszkodzą wystawcom w efektywnych prezentacjach i wystawianiu szerokiego portfolio produktów, maszyn i systemów workflow, jak również w realizacji imponującego programu towarzyszącego.

Dr Andreas Pleßke, przewodniczący komitetu organizacyjnego drupa i dyrektor generalny Koenig & Bauer AG, podkreśla znaczenie targów i jest zwolennikiem nowego terminarza: „Z punktu widzenia Koenig & Bauer drupa oferuje bezkonkurencyjny format marketingowy, czego po raz kolejny w imponujący sposób dowiodła tegoroczna impreza. Z zadowoleniem przyjmujemy nowy czas trwania targów począwszy od 2028 roku, ponieważ spełni on zmieniające się wymagania branżowe bez ograniczania międzynarodowego zasięgu targów. Świadczy o tym również fakt, że udział w targach drupa wzięli udział odwiedzający ze 173 krajów, podkreślając globalną atrakcyjność wydarzenia. Żaden inny format nie generuje tak dużego zainteresowania ze strony branży.”

„Kompleksowo i dokładnie przeanalizowaliśmy zalecenia naszego komitetu drupa, wyniki ankiet wystawców i odwiedzających oraz informacje zwrotne od partnerów i stowarzyszeń” - mówi Sabine Geldermann, dyrektorka drupa. „Skrócenie czasu trwania targów jest bezpośrednią odpowiedzią na zapotrzebowanie branży na bardziej skoncentrowane, skuteczne wydarzenie, które nadal zapewnia międzynarodowym uczestnikom wyjątkową okazję do odkrywania przełomowych innowacji i technologii.”

W przyszłym roku organizatorzy zaprezentują koncepcję, kluczowe elementy wizualne i przyszłe cele targów drupa 2028.

Opracowano na podstawie informacji Messe Düsseldorf