Beavertown, brytyjski browar z siedzibą w Tottenham, jest dobrze znany w całym kraju ze swoich piw rzemieślniczych, w tym Neck Oil, Gamma Ray, Lupuloid i Bones. Oprócz produkcji piw, browar został w tym miesiącu partnerem Kampanii Przeciwko Nieszczęśliwemu Życiu (CALM), aby wypuścić limitowaną edycję opakowania chipsów z wyjątkową różnicą: chipsy o smaku cheddara i jalapeño, których celem jest rozpoczęcie rozmów na temat zdrowia psychicznego.
W ramach wyjątkowej kampanii browar zwrócił się o pomoc do rzemieślniczej marki SMUG w celu opracowania oryginalnego smaku i zarządzania procesem produkcyjnym wraz ze swoimi partnerami – producentem chipsów Yorkshire Crisp Company i ekspertem w dziedzinie opakowań kompostowalnych Parkside. Każde opakowanie zawiera startery do rozmów na temat zdrowia psychicznego, wydrukowane po wewnętrznej stronie materiału laminowanego i zaprojektowane tak, aby zachęcać do rozmów na ten temat. Koncepcję „Open Up” opracowała agencja PR Here Be Dragons.
Zaprojektowane przez CALM, te “lodołamacze”, mają na celu ożywienie głębszych rozmów między przyjaciółmi: pytania takie, jak: „Co pomaga przetrwać trudne czasy?” oraz: „Gdybyś mógł dać młodszemu sobie radę, co by to było?”. Wynika to z badań przeprowadzonych przez CALM, które wykazały, że ponad połowa (56%) osób w Wielkiej Brytanii udawała, że wszystko jest w porządku, aby uniknąć mówienia o własnym zdrowiu psychicznym.
Opakowanie stanowi rozwiązanie nadające się do kompostowania i pochodzi z asortymentu Park2Nature firmy Parkside Flexibles. Wysokiej jakości laminat zawiera warstwy barierowe z kompostowalnej folii celulozowej NatureFlex, pochodzącej z firmy Futamura. Opakowanie nie tylko zapewnia barierę wymaganą do ochrony intensywnego smaku i satysfakcjonującej chrupkości chipsów, ale także nadaje się do kompostowania w warunkach domowych i przemysłowych.
Gotowe opakowania z nadrukami na zewnątrz i wewnątrz posiadają akredytację Seedling i OK Compost jako nadające się do kompostowania. Są również zgodne z normą UE EN13432 dotyczącą odzysku opakowań poprzez biodegradację i kompostowanie.
Mark Shaw, manager ds. sprzedaży w Parkside, powiedział: Jesteśmy zachwyceni, że mogliśmy pracować nad projektem chipsów Beavertown i mieć swój udział w kampanii na rzecz zdrowia psychicznego. Chipsy Beavertown stanowią naturalne zaproszenie do swobodnych rozmów już w pubie. Świetny pomysł, jeśli mnie o to pytasz!
Andy Sweetman, Dyrektor ds. Sprzedaży i Marketingu w firmie Futamura może się tylko zgodzić: Jesteśmy zachwyceni, że możemy pomóc na swój mały sposób w ramach tak genialnej inicjatywy, wykorzystując etyczne opakowanie, aby pomóc w tak innowacyjny sposób.
Nowe chipsy Open Up będą dostępne w ponad 260 pubach w całej Wielkiej Brytanii, w tym w Londynie, Birmingham, Manchesterze i Edynburgu. Strony biorące udział w akcji będą także rozdawać bezpłatne paczki chipsów w poniedziałki, wtorki i środy.
Opracowano na podstawie informacji firmy Futamura