L’Oréal i Albéa pracują nad pierwszą papierową tubką na kosmetyki
12 Nov 2019 09:10

Efektem partnerstwa, które łączy firmy L’Oréal i Albéa, jest powstanie produktu anonsowanego jako pierwsza tubka kosmetyczna, w której tworzywa sztuczne zostały w zdecydowanej większości zastąpione przez certyfikowany materiał naturalnego pochodzenia na bazie celulozy.

Wspomniana innowacja została stworzona jako alternatywa dla części opakowań na kosmetyki dostępnych na rynku. Jej środowiskowe zalety zostaną ocenione w złożonej Analizie Cyklu Życia. Współpraca L’Oréal i Albéa odzwierciedla ambicje obu firm związane z odpowiedzialnością, jak również są efektem realizacji zobowiązań wynikających z podpisania Globalnego Zobowiązania „New Plastic Economy” Fundacji Ellen MacArthur. Projekt nowatorskiego opakowania pokazuje również, jakie znaczenie dla rozwoju przełomowych rozwiązań ma partnerstwo zawiązane między branżowymi ekspertami.

Nowe rozwiązanie ma trafić do komercyjnej sprzedaży już wkrótce; podjęcie przemysłowej produkcji jest planowane na 2020 r.

Philippe Thuvien, wiceprezes działu Opakowań i Rozwoju w firmie L’Oréal wyjaśnia: „Od 2007 r. nieustannie zmniejszamy wpływ naszych opakowań na środowisko. Dzisiaj jesteśmy gotowi na kolejny krok i uruchomienie nowej technologii wykorzystującej certyfikowany papier. Dzięki bliskiej kooperacji z Albéa już od wczesnego etapu pracy nad tą przełomową innowacją celujemy w stworzenie nowej, wykonanej z papieru tubki na nasze kosmetyki. Chcemy, by trafiła na rynek jako opakowanie na nasze produkty do pielęgnacji skóry w drugiej połowie 2020 r. L’Oréal koncentruje się na poprawie prospołecznego i prośrodowiskowego wizerunku wszystkich swoich opakowań do końca przyszłego roku. To innowacyjne, alternatywne rozwiązanie to integralny element strategii opakowaniowej Grupy.”

Gilles Swyngedauw, wiceprezes działu Działu Społecznej Odpowiedzialności Biznesu, Innowacji i Marketingu w firmie Albéa, dodaje: „Zaangażowanie Albéa w kwestie zrównoważonego rozwoju sięga 15 lat wstecz i jest odzwierciedlane przez szeroką gamę naszych odpowiedzialnych opakowań. Naszą obecną ambicją jest przyspieszenie rozwoju innowacyjnych, zrównoważonych rozwiązań, łamanie schematów i osiąganie przełomów. Tylko dzięki współpracy z naszymi klientami i partnerami jesteśmy w stanie tworzyć bezpieczne, oparte na idei GOZ i możliwie neutralne dla środowiska opakowania, których oczekuje rynek kosmetyczny. Innowacyjne partnerstwo z L’Oréal odzwierciedla zarówno tę ambicję, jak i to przekonanie.”

Na podstawie informacji L’Oréal opracował TK