Mondi prezentuje 6. doroczny raport nt. trendów w eCommerce
21 lut 2025 11:30

Grupa Mondi, czołowy dostawca zrównoważonych opakowań i papieru, ogłosiła wyniki swojego szóstego dorocznego raportu trendów eCommerce „Zrównoważony rozwój i jego wpływ na opakowania i wybory zakupowe online”. To kompleksowe badanie analizuje trendy, postawy i oczekiwania klientów dotyczące handlu elektronicznego, jak również ocenia wpływ opakowań na doświadczenia konsumentów.

  Raport przedstawia dane pozyskane od około 6000 konsumentów z Czech, Francji, Niemiec, Polski, Szwecji i Turcji, zebrane za pośrednictwem ankiety internetowej w październiku i listopadzie 2024 roku. Wyniki oferują markom działającym na rynku handlu internetowego cenne informacje na temat zaspokajania potrzeb konsumentów, w tym wyniki dla poszczególnych krajów z każdego z sześciu rynków. Badanie zostało przeprowadzone przez firmę RetailX, która jest również współautorem raportu.

Tegoroczne wyniki potwierdzają, że zrównoważony rozwój nie jest już tylko trendem, ale imperatywem w biznesie - powiedział Armand Schoonbrood, dyrektor operacyjny eCommerce Grupy Mondi. Konsumenci domagają się od sprzedawców detalicznych konkretnych działań mających na celu zmniejszenie ich wpływu na środowisko. W Mondi z dumą wspieramy klientów innowacyjnymi, zrównoważonymi opakowaniami dla handlu internetowego i rozwiązaniami papierowymi, które spełniają oczekiwania konsumentów i pomagają naszym partnerom budować zaufanie, lojalność i długoterminową wartość w przestrzeni eCommerce".

W uzupełnieniu tych słów Ian Jindal, redaktor naczelny RetailX, skomentował: Wyniki tegorocznej ankiety pokazują, że zrównoważone opakowania eCommerce stały się czymś więcej niż preferencją - to teraz oczekiwanie konsumentów. Przejrzystość, innowacyjność i wiarygodność w działaniach na rzecz zrównoważonego rozwoju mają kluczowe znaczenie dla detalistów, jeśli chcą utrzymać zaufanie, lojalność i znaczenie na szybko zmieniającym się rynku.

Wśród faktów i spostrzeżeń, jakie dostarcza raport, warto wymienić:

Wzrost popularności zakupów internetowych: aż 71% konsumentów robi zakupy online przynajmniej raz w miesiącu, co oznacza wzrost w stosunku do ubiegłorocznego poziomu (56%); skala wydatków w sklepach  internetowych utrzymuje się na stabilnym poziomie – 1 na 4 konsumentów zostawia w nich od 120 do 290 euro miesięcznie.

Opakowanie sprzyja lojalności, czyli co konsumenci cenią najbardziej: najważniejsze jest skuteczne zabezpieczenie zawartości – 95% konsumentów priorytetowo traktuje opakowania ochronne; rośnie znaczenie zrównoważonego rozwoju, bowiem aż 80% ankietowanych preferuje opakowania przyjazne dla środowiska lub nadające się do recyklingu; znaczenie mają też wrażenia z rozpakowywania (unboxing): 59% badanych przyznało, że zadowolenie z opakowania zachęca ich do ponowienia zakupów, a dla 71% przedstawicieli pokolenia Z estetyka i możliwość recyklingu są kluczowe.

Od obietnic do dowodów, czyli dlaczego przejrzystość ma znaczenie: zaledwie 50% ankietowanych konsumentów ufa deklaracjom firm obiecującym wierność zasadom zrównoważonego rozwoju; zrównoważone opakowania poprawiają wizerunek marki, bowiem 90% badanych faworyzuje te korzystające z nadających się do recyklingu, odpowiedniej wielkości opakowań dla e-handlu.

Kompletny raport dotyczący trendów w eCommerce Grupy Mondi 2025, zawierający szczegółowe informacje na temat zachowań konsumentów, innowacji w zakresie opakowań oraz oczekiwań dotyczących zrównoważonego rozwoju, jest dostępny w języku angielskim na stronie www.mondigroup.com/Group-eCommerce-Trend-Report-2025.

Opracowano na podstawie informacji firmy Mondi