Nintendo i Thimm: Kiedy gra wideo spotyka tekturę falistą
3 Dec 2018 14:41

Japoński producent gier na konsolę i komputer Nintendo wprowadził w tym roku kolejną innowację na rynku gier wideo – Nintendo Labo. Dlaczego jest wyjątkowa? Nintendo Labo łączy konsolę telewizyjną Nintendo Switch z modułowymi zestawami z tektury falistej, które stają się interaktywnymi elementami gry. Thimm to europejski dostawca Nintendo Labo, wykonujący trudne technicznie arkusze z tektury falistej w swoich trzech niemieckich zakładach produkcyjnych.

Nintendo Labo zaprasza do budowania, gry i odkrywania – ze wstępnie pociętych arkuszy tektury falistej można bez dodatkowych pomocy zbudować na przykład pianino, wędkę lub kierownicę motocykla. Tak zwane Toy Con łączy się następnie z konsolą do gier Nintendo Switch – w ten sposób „budząc je do życia”. Po podłączeniu gracze mogą grać na zbudowanym pianinie, łowić wędką cyfrowe ryby czy też na swoim motocyklu brać udział w pełnych emocji wyścigach. Ponieważ kontrolery te są wykonane z tektury falistej, pozwalają puścić wodze projektowej fantazji – zarówno w odniesieniu do ozdób, jak i kształtu. Kreatywność nie zna dzięki nim granic.

Tektura falista spełnia w tej innowacji zupełnie nowe zadanie. Nie jest – jak zazwyczaj – opakowaniem, lecz elementarną częścią końcowego produktu. „Budowanie i składanie Toy Cona musi funkcjonować bez zarzutu, żeby gra mogła być przyjemna” - jak wyjaśnia Benjamin Brulic, doradca sprzedaży w Thimm Verpackung, który razem ze swoim zespołem realizuje ten projekt. „Dlatego też odpowiednio wysokie wymagania stawiamy produkcji. Możemy je spełniać dzięki realizowanemu wspólnie z Nintendo intensywnemu etapowi implementacji, bieżącym kontrolom jakości i bardzo dobrze przeszkolonym pracownikom.” Arkusze tekturowe Nintendo Labo są wytwarzane z tektury falistej przygotowanej specjalnie dla tego klienta, wytłaczane na płasko i pokrywane drukiem jedno- lub dwubarwnym.

„Nintendo Labo łączy przyjemność grania i majsterkowania i pokazuje zupełnie nowe drogi na wykorzystanie zgodnego z zasadami zrównoważonego rozwoju materiału opakowaniowego, jakim jest tektura falista. Bardzo się cieszymy w Thimm z możliwości bycia europejskim dostawcą Nintendo, częścią wyjątkowego, kreatywnego produktu” - jak podsumowuje projekt Michael Weber, dyrektor ds. marketingu korporacyjnego Grupy Thimm.

Źródło: Grupa Thimm