Właściciel marki w firmie średniej wielkości produkującej przekąski siedzi w swoim biurze i zatwierdza nową markę orzeszków ziemnych. Jakiś czas później klient sięga po nią w sklepie, bo podoba mu się nowy wygląd opakowania.
Klient nie zdaje sobie sprawy, że na jego decyzję wpływ miała masa mniej lub bardziej istotnych decyzji i kroków producenta, które doprowadziły do tego punktu w czasie: począwszy od stworzenia wstępnej koncepcji produktu, ocenę docelowej grupy demograficznej i badania konkurencji, po stworzenie projektu opakowania, wybór podłoża, rozważenie wpływu na środowisko, ocenę właściwości ochronnych, kosztów i nie tylko. Do tego dochodzi późniejsze prototypowanie i testowanie, stworzenie makiety i ocena funkcjonalności. I wreszcie druk, powlekanie, laminowanie, napełnianie i zamykanie, paletyzacja i wysyłka.
Wszystkie kroki i strategiczne decyzje, podejmowane po drodze przez właścicieli marek i przetwórców, mogą wykreować lub zepsuć wizerunek marki, a nawet sprawić, że przeciętnie popularny produkt stanie się globalnym hitem.
Czy zatem nie byłoby dobrze, gdyby właściciele marek i przetwórcy mieli u swojego boku branżowego eksperta w roli partnera strategicznego dostarczającego usługi doradcze oraz porady gwarantujące, że wszystkie te ważne decyzje będą prawidłowe? Firma BOBST twierdzi, że jest to możliwe dzięki jej rozwiązaniu: BOBST Application Management.
Ekspert branżowy u boku, który pomaga podejmować ważne decyzje
BOBST Application Management to praktyczna, innowacyjna usługa doradcza szwajcarskiej firmy, którą można dostosować do konkretnych potrzeb przetwórców i właścicieli marek. Dzięki niej klienci mogą otrzymać wskazówki dotyczące technologii, surowców, zrównoważonego rozwoju, procesów i przypadków biznesowych w całym łańcuchu wartości opakowań.
Application Management to najnowsza ważna inicjatywa, która ma pomóc BOBST w realizacji wizji kształtowania przyszłości świata opakowań dla swoich klientów, w oparciu o cztery filary: cyfryzację, automatyzację, łączność i zrównoważony rozwój.
BOBST, od ponad 130 lat lider w branży opakowań, to coś znacznie więcej niż producent maszyn; jesteśmy ekspertami oraz liderami innowacji, mogącymi zaoferować istotne spostrzeżenia oraz doradztwo naszym klientom – mówi Xavier Bonamour, menedżer BOBST ds. aplikacji. W pełni rozumiemy bolączki i bariery, z jakimi borykają się nasi klienci, a dzięki ogólnemu przeglądowi całej branży możemy zapewnić odpowiednie rozwiązania i porady dla każdego konkretnego scenariusza.
BOBST Application Management jest obecnie dostępny dla opakowań giętkich, a w przyszłości ma być oferowany również innym sektorom przemysłu. Pomaga klientom dopasować rozwiązania do ich specyficznych wymagań i konkretnych bolączek, dając gwarancję, że przetrwają próbę czasu.
Jak to działa w praktyce?
Typowym scenariuszem jest sytuacja, w której klient staje przed ważną decyzją dotyczącą swojej działalności. Być może wchodzi na nowy rynek lub do nowej branży, na przykład zamienia produkcję etykiet na opakowania giętkie lub chce poszerzyć swoje portfolio produktów. BOBST oferuje ścisłą współpracę z klientem przy planowaniu potencjalnych działań i zapewnieniu wglądu w strategiczne kierunki najbardziej odpowiednie dla jego działalności w obecnym i przyszłym środowisku.
Innym typowym przykładem jest sytuacja, w której klient myśli bardziej holistycznie o tym, jak udoskonalić określony element swojej działalności - przykładowo, jak położyć większy nacisk na kwestie zrównoważonego rozwoju. Być może zastanawia się nad najlepszym materiałem na opakowania: folie czy raczej papier? BOBST przekonuje, że doskonale zna i rozumie potrzeby rynku w tym zakresie - z perspektywy właściciela marki, przetwórcy i konsumenta - oraz posiada szereg dostępnych rozwiązań zapewniających szczegółowe doradztwo, a wraz z nim znaczną przewagę konkurencyjną.
Z drugiej strony, klient może po prostu potrzebować ogólnych porad i wskazówek, jak ulepszyć swoją działalność, upewnić się, że jest dobrze przygotowany na przyszłość lub zrozumieć, jak wyprzedzić konkurencję.
W BOBST swoją działalność zawsze zaczynamy od wysłuchania klientów i rzeczywistego zrozumienia stojących przed nimi wyzwań, tak byśmy mogli pomóc w ich pokonaniu, dlatego Application Management jest naturalnym rozszerzeniem tego, co robimy najlepiej – dodaje Xavier Bonamour. Teraz świadczymy tę usługę w niestandardowy sposób, dostosowany do indywidualnych potrzeb, który może naprawdę podnieść biznes właściciela marki lub przetwórcy na wyższy poziom.
Opracowano na podstawie informacji firmy BOBST