Mondi Europe & International, oddział Mondi Group, ogłosił, że 1 stycznia 2017 r. Georg Kasperkovitz obejmie stanowisko dyrektora zarządzającego odpowiedzialnego za opakowania konsumenckie.
Wartość sprzedaży opakowań konsumenckich Mondi w 2015 r. wyniosła ok. 1,5 mld euro, a zysk EBIT 108 mln euro. Dział biznesowy, którym będzie kierował Kasperkovitz, składa się z segmentów: opakowania towarów konsumpcyjnych (Consumer Goods Packaging), zajmujący się przede wszystkim produkcją laminatów i torebek stojących; materiałów do higieny osobistej (Personal Care Components), w tym elastycznej folii na pieluszki; folii technicznych (Technical Film), czyli folii barierowych, etykietowych oraz zabezpieczających; a także materiałów silikonowanych (Siliconised Materials). Z myślą o strategicznym wsparciu rozwoju swego biznesu opakowaniowego, Mondi zakupiła w ciągu ostatniego roku przedsiębiorstwa zajmujące się produkcją opakowań konsumenckich z Korei Południowej, Tajlandii, Turcji oraz Rosji.
„Świat opakowań giętkich zmienia się bardzo szybko, a my chcemy oferować naszym klientom bardziej innowacyjne rozwiązania, które spełniają ich potrzeby. Cieszy mnie, że Georg obejmuje funkcję lidera w tej szybko rosnącej części naszego biznesu. Jego międzynarodowe doświadczenie oraz doskonałe wyniki jako siły napędowej zmian wzmacniają wartość naszej organizacji” - powiedział Peter J. Oswald, dyrektor generalny Mondi Europe & International, który dotychczas pełnił funkcję obejmowaną od stycznia przez 50-letniego Georga Kasperkovitza.
Nowy dyrektor zarządzający jest Austriakiem i ojcem dwójki dzieci. W Mondi pracuje od marca 2016 r. jako dyrektor finansowy w dziale opakowań konsumenckich. Od 2012 do 2015 r. był dyrektorem finansowym i dyrektorem operacyjnym w firmie Rail Cargo Austria AG. Przez poprzednie 13 lat pracował jako konsultant w McKinsey & Company. Swoją karierę rozpoczął w firmie Eléctricité de France, gdzie pełnił szereg funkcji, w tym dyrektora zarządzającego na Słowacji. Georg posiada doktorat w zakresie inżynierii oraz tytuł MBA w Harvard Business School.
Na podstawie informacji Mondi opracował TK