Technologia, rozwiązania opakowaniowe i materiały: w listopadzie branża przetwórstwa i pakowania ponownie spotka się w Chinach. Shanghai World of Packaging (swop) koncentruje się na przełomowych trendach, takich jak inteligentne technologie, zrównoważone materiały i zautomatyzowane rozwiązania opakowaniowe. W targach weźmie również udział wielu międzynarodowych wystawców.
Każdej jesieni Szanghaj staje się międzynarodowym placem targowym i niezastąpionym forum dla przemysłu opakowaniowego w Azji i poza nią. Kompleksowe rozwiązania w zakresie przetwarzania i pakowania cieszą się tutaj dużym zainteresowaniem, a coraz więcej firm, także z Europy i Ameryki, bierze udział w targach swop. W dniach 18-20 listopada 2024 r. w Shanghai New International Expo Center pojawią się wystawcy z Chin, Hongkongu, Stanów Zjednoczonych, Niemiec, Tajwanu, Japonii, Hiszpanii, Finlandii i Luksemburga. Odwiedzający mogą spodziewać się szerokiej gamy produktów prezentowanych w pięciu halach targowych.
W 2024 r. targi swop ponownie obejmą cały łańcuch przetwarzania i pakowania żywności, napojów, słodyczy, wypieków, farmaceutyków, kosmetyków, produktów niespożywczych i przemysłowych. Szczególnym zainteresowaniem odwiedzających cieszy się „Pawilon Międzynarodowy”, w którym wystawcy z wielu krajów zaprezentują swoje firmy, w niektórych przypadkach po raz pierwszy na rynku azjatyckim. Należą do nich na przykład Multivac, Metsä Group, Herma, United Caps, Novexx, Koch Pac, Wippermann Jr, Langguth i Cintas Adhesivas Ubis.
Wszystkie uczestniczące firmy mogą korzystać z wielu wydarzeń matchmakingowych, zarówno krajowych, jak i międzynarodowych, które promują bezpośredni kontakt i dialog na temat innowacyjnych technologii i partnerstw. Jest to dodatkowa korzyść dla przedsiębiorstw wkraczających na nowe rynki i nawiązujących długoterminowe relacje biznesowe. W tym roku targi zaoferują wyjątkową ofertę skrojoną pod potrzeby kupujących, czyli szereg usług specjalnie dostosowanych do potrzeb nabywców, z niestandardowymi rozwiązaniami i indywidualnym wyposażeniem. Wprowadzenie tras tematycznych, takich jak "Zielona i zrównoważona trasa opakowań" oraz "Funkcjonalna trasa opakowań", zapewni jeszcze wygodniejszą formę poznawania nowości, zbliżając wystawców i odwiedzających w ukierunkowany sposób.
Sześć trendów w centrum uwagi
swop 2024 skupi się na sześciu głównych trendach branżowych, m.in. na nowych technologiach i energooszczędnych liniach produkcyjnych, które kładą nacisk na stabilność i zrównoważony rozwój. Inteligentne i zautomatyzowane rozwiązania opakowaniowe zmieniają procesy produkcyjne i poprawiają wydajność. Inteligentne rozwiązania opakowaniowe dla przetwórstwa spożywczego przyczyniają się do dalszego rozwoju automatyzacji, jednocześnie coraz większą rolę odgrywają materiały zrównoważone i przyjazne dla środowiska. Innowacyjne projekty dla szybkozbywalnych towarów konsumpcyjnych (FMCG) łączą funkcjonalność z estetyką, a nadające się do recyklingu, lekkie rozwiązania opakowaniowe stają się coraz bardziej istotne dla dynamicznie rozwijającego się sektora e-commerce i logistyki. Na targach swop tematy te będą również szczegółowo omawiane na wielu specjalnych forach i w programie towarzyszącym. Zaprezentowane zostaną najnowsze rozwiązania w zakresie opakowań pierwotnych i wtórnych, zielonych technologii energetycznych i inteligentnych rozwiązań automatyzacyjnych.
Regulacje rynkowe: bądź o krok do przodu
Niewiele jest tematów, które obecnie zajmują graczy z branży tak bardzo, jak nowe i istniejące regulacje na poziomie krajowym i międzynarodowym. Podczas targów Shanghai World of Packaging uznani eksperci przedstawią kompleksowy przegląd zmian w przepisach dotyczących opakowań. Dyskusje skupią się na unijnym rozporządzeniu PPWR, przepisach PCR dotyczących materiałów przeznaczonych do kontaktu z żywnością oraz najnowszych osiągnięciach w zakresie polityki ekologicznych opakowań w Azji. Ponadto swop organizuje forum we współpracy z Made-in-China.com, które koncentruje się na strategiach szybkiego wejścia na międzynarodowy rynek e-commerce.
Shanghai World of Packaging jest organizowany przez Messe Düsseldorf (Shanghai) Co., Ltd. wraz z Adsale Exhibition Services Ltd. i jest częścią portfolio sojuszu interpack.
Opracowano na podstawie informacji interpack