Od spółdzielni zakupowej do europejskiej marki
25 Sep 2020 06:00

Pod marką PackSynergy współpracuje 20 regionalnych liderów branży opakowaniowej w 19 krajach Europy. Deklarowany cel to zapewnienie silnej przeciwwagi dla największych graczy i sprostanie wyzwaniom zglobalizowanego świata poprzez systematyczny rozwój. PackSynergy, która twierdzi, że jest „wiodącą siecią opakowań w Europie” z rocznymi obrotami przekraczającymi 400 mln euro, ma teraz nie tylko całkowicie odnowioną tożsamość marki, w tym nową stronę internetową, ale także wspiera ambitne projekty w zakresie innowacji i zrównoważonego rozwoju.

Zarówno liczba zrzeszonych członków, jak i obroty sieci PackSynergy rosną znacznie szybciej niż w przypadku innych, podobnych organizacji. „Z PackSynergy realizujemy bardzo jasną strategię rozwoju” - potwierdza dyrektor generalny Thomas A. Baur i wyjaśnia: „Jednak wzrost nie jest celem samym w sobie - to konieczność, aby zachować konkurencyjność jako sieć średnich przedsiębiorstw w zglobalizowanej gospodarce. Do 2025 roku chcemy, aby przynajmniej jeden partner PackSynergy w każdym ekonomicznie ważnym kraju w Europie odgrywał aktywną rolę jako lider danego rynku lokalnego”.

Każdy potencjalny członek musi dopasować się do sieci wnosząc możliwości, wiedzę i lokalny potencjał. Wszystkich członków jednoczą wspólne wartości, które zapewniają, że liderzy biznesowi mogą spotykać się i wymieniać doświadczeniami. Thomas Horna, przewodniczący Rady Nadzorczej PackSynergy i dyrektor zarządzający Horna GmbH Verpackungen, przedstawia w skrócie idee organizacji: „Autentyczność i uczciwość, zaufanie i partnerstwo, profesjonalizm i doświadczenie. To są kluczowe filary naszej współpracy”. W zamian członkowie czerpią korzyści nie tylko z dostępu do strategicznych warunków zakupów grupowych, ale także z aktywnie wspieranej wymiany wiedzy i innowacji w połączeniu z nową, ogólnoeuropejską tożsamością marki.

Wewnętrznie „The New PackSynergy” stawia strategię sukcesu na solidnych podstawach, podczas gdy na zewnątrz zapewnia widoczność i rozpoznawalność poza granicami kraju. Tworzy solidną podstawę do penetracji rynków w całej Europie. Świeża tożsamość marki, nowy projekt marki własnej i jednoczesne uruchomienie nowej strony internetowej to przedsmak innych celów grupy: dalszego rozwoju ogólnoeuropejskiej marki, która toruje drogę do trwałego sukcesu biznesowego każdego członka. Takie jest mocne przekonanie CEO Baura, który podsumowuje istotę największej sieci opakowań w Europie w następujących słowach: „Razem wykorzystujemy siłę silnej grupy, aby zbudować żywotną, wydajną sieć członków, dostawców i klientów.”

Prawdopodobnie najpilniejszym wyzwaniem dla europejskich MŚP w obliczu globalnej konkurencji jest poprawa ich zdolności do innowacji. PackSynergy działa tutaj jako katalizator zmian, zaczynając od cyfryzacji codziennych procesów. „Wirtualne magazynowanie w sieci staje się coraz bardziej normą” - wyjaśnia Thomas Nöjd, dyrektor zarządzający szwedzkiego partnera PackSynergy, Christer Nöjd AB. Wszystkie informacje o produktach i zapasach są dostępne online dla każdego członka, kiedy tylko tego potrzebuje. Platformy cyfrowe szybko zdobywają popularność w zakresie opracowywania, zakupu i produkcji rozwiązań opakowaniowych. Równolegle tworzone jest wirtualne centrum szkoleniowe z łatwym dostępem do szkoleń i możliwościami ustawicznego rozwoju zawodowego.

Know-how, które istnieje w grupie, będzie dostępne dla wszystkich członków. Innowacje można w ten sposób rozwijać i wprowadzać szybko i elastycznie oraz dostosowywać je do praktycznych potrzeb. Oprócz oszczędności pomoże to w szybszym przekształceniu wypróbowanych i przetestowanych rozwiązań w realne opcje dla szerszej grupy docelowej. Następny cel w programie to przyjazne dla środowiska opakowania dostępne we wszystkich dziedzinach – dyrektor generalny, Thomas A. Baur, stawia PackSynergy na czele tej misji deklarując: „Zrównoważony rozwój jest częścią naszej strategii”.

Na podstawie informacji PackSynergy opracowała BZ