Papierowa butelka Coca-Coli otwiera nowe możliwości
22 Mar 2021 09:16

Innowacyjna nowa papierowa butelka firmy Coca-Cola na napój roślinny AdeZ powinna przyciągnąć uwagę 43% tych spośród konsumentów, którzy deklarują, że przy wyborze produktów biorą pod uwagę etyczność lub przyjazność dla środowiska danego produktu – wynika z badania przeprowadzonego przez firmę badawczą GlobalData. Decyzja Coca-Cola może zachęcić inne firmy do wprowadzania niestandardowych opakowań, dlatego w dłuższej perspektywie konsumenci mogą oczekiwać pojawienia się kolejnych produktów płynnych w papierowych butelkach w hotelach, restauracjach i kawiarniach (segment HoReCa) oraz w sklepach detalicznych, od piwa po napoje bezalkoholowe, soki i napoje gotowe do spożycia (ready-to-drink).

Arvind Kaila, szef działu napojów konsumenckich w GlobalData, komentuje: Papierowa butelka Coca-Cola otwiera zupełnie nowe możliwości przed producentami napojów. W sytuacji rosnącej presji konsumentów i rządów oczekujących na proekologiczne inicjatywy nie jest zaskoczeniem wzrost działań badawczo-rozwojowych pod kątem butelek z papieru.

Badania GlobalData wskazują też, że w obliczu trwającej pandemii koronawirusa 22% ogółu konsumentów postrzega rosnące znaczenie opakowań nadających się do recyklingu lub ponownego wykorzystania, a dla 12% ma to kluczowe znaczenie.

Kaila dodaje: Konsumenci na całym świecie coraz częściej oczekują od marek tworzenia i wprowadzania na rynek nowych i zrównoważonych innowacji w zakresie opakowań. Rośnie znaczenie zrównoważonego rozwoju i ograniczania negatywnego wpływu na środowisko dla postrzegania marek przez konsumentów w czasie pandemii (…).

Projekt Coca-Coli wchodzi w fazę testów, co pomoże zebrać dane na temat stosunku konsumentów do opakowań papierowych i ich przydatności w handlu. Informacje zostaną wykorzystane do dalszego rozwoju tego formatu opakowań w przyszłości.
Arvind Kaila podsumowuje: Ta innowacja jest ważnym krokiem w rozwoju opłacalnego opakowania na produkty płynne i prawdopodobnie będzie miała pozytywny wpływ na cały przemysł napojów.
Opracowano na podstawie informacji firmy Coca-Cola