Koncern PepsiCo we współpracy z Simonds Farsons Cisk plc, rozlewnią napojów Pepsi-Cola od 1978 r., stworzyły nowy projekt szklanej butelki przeznaczonej na produkty Pepsi-Cola, Pepsi Max, 7up, 7up Free oraz Mirinda do jednorazowej konsumpcji. To pierwsza zmiana wzornictwa małych butelek tego koncernu od 1996 r.
Dno nowej butelki jest skręcone i grawerowane, co poprawia wrażenia wizualne i dotykowe przy kontakcie z opakowaniem, podczas gdy „zawijane” wzornictwo i podwyższony profil mają przemawiać do młodszych konsumentów poprzez odzwierciedlanie „młodzieńczego ducha” marki.
Zaprezentowanie nowego wzoru szklanej butelki ma wspierać cel koncernu PepsiCo, jakim jest zwiększenie procentowego udziału opakowań zwrotnych z 10% do 20%, a także ograniczenie ilości tworzyw pierwotnych w opakowaniach o 50% do 2030 r. oraz ich całkowitej eliminacji do 2040 r. Nowe opakowanie jest podobne do wzornictwa większych butelek z PET (o pojemności 1,5 l i 0,5 l), które zostały wprowadzone do obrotu w ubiegłym roku.
(…) jesteśmy pewni, że najnowsza inwestycja w tę efektowną i śmiałą nową szklaną butelkę posłuży do dalszej poprawy postrzegania naszej marki przez klientów i konsumentów – powiedziała Susan Weenink Camilleri, szefowa działu sprzedaży i marketingu w Simonds Farsons Cisk . Jesteśmy również dumni, że możemy poprzeć i uczestniczyć w niedawno ogłoszonych przez PepsiCo globalnych celach dotyczących programu Sustainable Packaging Vision.
Ogłoszenie PepsiCo pojawia się niedługo po informacji, że firma Coca-Cola Europacific Partners będzie oferować napoje Fuze Tea, Tropico, Sprite, Fanta i Minute Maid w 250-ml butelkach wielokrotnego użytku na terenie Francji. Będą one dostępne w sprzedaży w hotelach, restauracjach i kafejkach; po zwróceniu opakowania będą myte i napełniane w celu ponownej sprzedaży.
Opracowano na podstawie informacji serwisu PackagingEurope