P&G ogranicza zużycie tworzyw pierwotnych w opakowaniach
5 Apr 2021 08:00

Koncern Procter & Gamble (P&G) przystąpił do RecyClass, europejskiej inicjatywy na rzecz recyklingu opakowań, której celem jest promocja obiegu zamkniętego opakowań z tworzyw sztucznych i zapewnienie możliwości ich śledzenia w całym łańcuchu wartości.

P&G została pierwszą firmą z sektora dóbr szybkozbywalnych (FMCG), która przystąpiła do RecyClass – niezależnej platformy uruchomionej przez Plastic Recyclers Europe. Inicjatywa wydała rekordową liczbę 12 homologacji dla produktów i technologii opakowaniowych P&G. Otrzymały je marki takie jak Oral B, Tide, Ariel, które dokonały przeprojektowania swych opakowań, by umożliwić ich recykling oraz spełnić wymogi Design-for-Recycling opracowane przez RecyClass. Ta międzysektorowa współpraca jest niezbędna dla komercjalizacji działań i realizacji celów P&G w zakresie obiegu zamkniętego.

Firma uruchomiła program wyeliminowania w ciągu roku 545 ton tworzyw dzięki zastąpieniu opakowań plastikowych na kosmetyki do golenia marek Gillette i Venus nadającymi się do recyklingu pudełkami tekturowymi.

Marki kosmetyków do włosów Head & Shoulders, Pantene, Herbal Essences oraz Aussie wprowadziły na rynek nową, w pełni aluminiową butelkę wielokrotnego użytku z nadającą się do recyklingu saszetką z dodatkowym wkładem o zmniejszonej o 60% zawartości tworzyw sztucznych, co pozwala konsumentom na maksymalne wydłużenie cyklu życia produktu.

Virginie Helias, dyrektorka ds. zrównoważonego rozwoju w P&G, powiedziała: W ostatnim roku wiele się zmieniło, ale nasze zaangażowanie w tworzenie i inspirowanie pozytywnych działań poprzez nasz łańcuch dostaw, nasze marki i nasze partnerstwa pozostało niezmienne. Wprowadzamy innowacje, aby przyspieszyć rozwój gospodarki obiegu zamkniętego: od przewodzenia wdrażaniu koncepcji inteligentnego sortowania odpadów Holy Grail, zmniejszenie zużycia kopalnych tworzyw sztucznych oraz zwiększenie zawartości materiałów pochodzących z recyklingu, po opracowanie alternatywnych, komercyjnych modeli ponownego napełniania opakowań. To połączenie innowacji i zbiorowych działań.

Opracowano na podstawie informacji firmy Procter & Gamble