Firma Pizza Hut stworzyła opakowanie na pizzę, które można wykorzystać jako prowizoryczny projektor filmowy, wyświetlający filmy wprost ze smartfonu konsumenta. Limitowany produkt o nazwie Blockbuster Box, stworzony przez agencję reklamową Ogilvy Hong Kong, można kupić w tym azjatyckim mieście.
Serce projektora kryje się w tzw. pizza saver, czyli plastikowym „trójnogu” umieszczanym w środku pizzy, którego celem jest zapobieganie zapadaniu się kartonu opakowania na gorący wierzch placka. Podzielono go na dwie części: jedną stanowi soczewka, a drugą podstawka na smartfon. Z boku opakowania umieszczono okrągłe nacięcie, które po usunięciu stanowi miejsce do obsadzenia powiększającej soczewki; teraz wystarczy już zeskanować kod QR wydrukowany na boku opakowania, umieścić telefon na podstawce i rozpocząć seans filmowy.
Konsumenci mogą obejrzeć w trakcie seansu jeden z czterech filmów o tematyce związanej z pizzą (czas, w którym można wykorzystać kod, jest limitowany). Noszą one tytuły Slight Night, Anchovy Armageddon, Hot & Ready oraz Fully Loaded i reprezentują popularne gatunki filmowe: horror, sci-fi, romans oraz film akcji.
Wraz z pizzą nie jest oferowane dodatkowe nagłośnienie, dlatego konsumenci muszą mieć własne głośniki, by cieszyć się seansem w szerszym gronie kinomanów; ponieważ jakość obrazu zapewniana przez soczewki również nie należy do najlepszych, pizzę z projektorem należy traktować wyłącznie jako gadżet. Pizza Hut ma jednak nadzieję, że unikalny koncept pomoże wykreować jej produkt jako nieodzowny element wieczorów filmowych.
Na podstawie informacji serwisu AIPIA opracował TK