Najnowsza publikacja opracowana przez Konica Minolta pt. „Przyszłość tektury falistej na rynku opakowań. Nowe perspektywy” to obszerna diagnoza branży opakowań tekturowych ze szczególnym uwzględnieniem tych produkowanych z tektury falistej. Na bazie wniosków płynących z diagnozy Konica przygotowała także katalog rozwiązań na miarę dzisiejszych i nadchodzących czasów.
Opracowanie porządkuje najnowsze globalne trendy na rynku i zestawia je z tymi rysującymi się dla branży opakowań. Za każdym trendem stoi wachlarz gotowych rozwiązań w druku na tekturze falistej. Ich zastosowanie można zobaczyć w najnowszym próbniku Simple Pack przygotowanym przez Konica Minolta. Wzornik tekturowych możliwości to namacalny dowód zmian i prognoz na rynku. Jaka jest zatem kondycja rynku?
Poligrafia w warunkach nieustającej zmiany
Galopujący postęp technologiczny, istotna zmiana sytuacji gospodarczej i zachowań konsumenckich – to trzy globalne czynniki, które wpływają na dynamiczne zmiany na większości rynków, w tym w poligrafii.
Elastyczność to cecha, która wysuwa się na pierwszy plan w niemal każdym aspekcie rynku opakowań z tektury. Dotyczy zarówno samej technologii produkcji opakowań, w tym druku, jak i coraz bardziej zindywidualizowanego podejścia do klienta (z uwzględnieniem zupełnie nowych zachowań zakupowych), logistyki, marketingu czy designu.
Nie bez znaczenia dla branży jest zwrot ku personalizacji produktów i usług. Rosnące zapotrzebowanie na zindywidualizowane opakowania, które są produkowane w niskich nakładach i wielu wariantach, zmusza do poszukiwania jakościowych i optymalnych kosztowo rozwiązań. Dodatkowo istotną przewagą konkurencyjną drukarni staje się możliwość szybkiego dodruku opakowań „na żądanie”. Ma to szczególne znaczenie w zapewnieniu bezpieczeństwa i płynności dostaw. Coraz częściej firmy odchodzą także od nadmiernego zatowarowania magazynów i są bardziej skłonne zarządzać zapasami na bieżąco. Rotowanie opakowań przybrało oczywiście na znaczeniu w miarę wzrostu liczby transakcji e-commerce. Nowe nawyki konsumenckie zaważyły o powstaniu nowego segmentu opakowań – zarówno tych „roboczych”, umożliwiających wysyłkę, jak i tych nieco bardziej szczególnych, które mają niebagatelny wpływ na doświadczenie klientów.
Producenci coraz bardziej doceniają siłę opakowania jako nośnika reklamowego, co także wpływa na większą częstotliwość i zróżnicowanie produkowanych serii. Zwracają też szczególną uwagę na aspekty ekologiczne, co z kolei przekłada się na rosnącą popularność tektury na rynku opakowań. Wszystkie te uwarunkowania powodują, że niezbędne staje się poszerzenie zasięgu produktowego drukarni i wdrożenie systemów wspierających druk offsetowy.
I wreszcie design. O ile w przypadku tekturowych opakowań zbiorczych liczy się przede wszystkim funkcjonalność i wytrzymałość, o tyle tekturowe opakowania jednostkowe zyskują na estetyce (zarówno pod względem wykonania, jak i samego projektu). Szczególnie w dobie wzmożonych zakupów e-commerce opakowanie stanowi o jakości pierwszego kontaktu z produktem i ma wpływ na sentyment konsumencki.
Raport i Simple Pack
Raport Konica Minolta to obszerne i dogłębne opracowanie przygotowane w oparciu o aktualne źródła i analizy. Takie ujęcie tematu pomoże działającym w branży opakowań podmiotom w podejmowaniu odważnych strategicznych decyzji. Jest dostępny nieodpłatnie dla wszystkich zainteresowanych pogłębieniem wiedzy o rynku opakowań.
Oprócz szczegółowego raportu Konica Minolta oferuje także bezpłatny wzornik Simple Pack, który ilustruje, w jaki sposób zasygnalizowane w raporcie trendy znajdują odzwierciedlenie w najnowszych propozycjach dla poligrafii.
Aby otrzymać raport i wzornik kliknij TUTAJ i wypełnij formularz. Zestaw zawiera diagnozę poświęconą perspektywom i przyszłości tektury falistej na rynku opakowań oraz sampler z 10 próbnymi wydrukami PKG-675i na czterech różnych podłożach wraz z danymi na temat zużycia atramentu na wykonane karty.
Opracowano na podstawie informacji firmy Konica Minolta