Kolejna edycja targów IPACK-IMA – imprezy tradycyjnie postrzeganej jako kluczowa dla zrozumienia potrzeb rynku przetwórczego i opakowaniowego – stanowić będzie poligon doświadczalny do testowania ważnych innowacji. Będzie również okazją do premierowej prezentacji nowej koncepcji targów, dzięki której mediolańska impreza po raz kolejny dowiedzie swojego dążenia ku innowacyjności – podkreśla Valerio Soli, prezes Ipack Ima.
Ekscytujący rozwój i długoterminowe perspektywy
„Targi w 2025 r., w których uczestnictwo zadeklarowała i potwierdziła do dzisiaj znaczna liczba naszych kluczowych klientów, mają jeszcze bardziej wzmocnić zasady, na których zasadzał się sukces edycji z 2022 r. Wówczas kluczowymi tematami były cyfryzacja, zrównoważony rozwój i innowacje” - podkreśla Valerio Soli. „Tematy te nadal pozostaną niezwykle istotne, spodziewamy się też, że będą ewoluować i wzmagać w nadchodzących latach, znajdując pogłębione zastosowania w rozmaitych branżach. IPACK-IMA z całą pewnością dobrze przygotuje się na te zmiany, a nasze działania będą uwzględniać ewoluujące wymagania branży i koncentrować się na nowych tematach, poświęcając uwagę zwłaszcza rynkom o większej wydajności, takich jak żywność na bazie zbóż, napoje i farmaceutyki. Jednocześnie jednak nie zapomnimy o swych początkach, odkrywając je na nowo w szerszym kontekście, z uwzględnieniem opakowań wtórnych i trzeciorzędowych oraz rozwiązań „end-of-line”, w tym robotyki i ogólnie pojętej automatyzacji w zakładzie produkcyjnym”.
Targi jako punkt odniesienia dla branży
Może zabrzmi to jak banał, ale IPACK-IMA 2025 będą stanowić punkt zwrotny w realizowanej od lat koncepcji targów zasadzających się na zasadzie „jeden dla wszystkich”. Zmiana taka to efekt dogłębnych dyskusji z kluczowymi wystawcami i branżowymi graczami, którzy skoncentrowali swoje działania promocyjne w kanale targowym.
„Będziemy świadkami istotnej zmiany w podejściu do organizacji i prowadzenia targów” - kontynuuje Valerio Soli. „IPACK-IMA może polegać na rynkowych obserwacjach UCIMA i Fiera Milano, które oferują zaawansowaną wiedzę specjalistyczną, pomagającą zrozumieć siły ekonomiczne napędzające przemysł opakowaniowy oraz trendy targowe. Ta synergia pozwala nam porzucić konwencjonalną koncepcję targów ogólnego przeznaczenia i przekształcić je w punkt centralny dla konkretnego sektora oraz idealną platformę do rozwiązywania kluczowych problemów branży. Nasi klienci sugerowali, że klasyczny trzyletni harmonogram naszego wydarzenia nie jest już dopasowany do szybkiego tempa postępu technologicznego i zmian rynkowych. Z tego względu, począwszy od 2025 r., odejdziemy od rozbudowanego modelu trzyletnich targów i przejdziemy do serii połączonych ze sobą wydarzeń targowych, z których każde będzie koncentrować się na określonych sektorach produktów. Takie podejście pomoże wystawcom zaprezentować ich technologiczne zaawansowanie w bardziej spójny i aktualny sposób aż do 2028 r.”
Stabilna sieć instytucjonalna o silnej międzynarodowej orientacji
I na koniec – choć to kwestia równie ważna jak pozostałe – w tej fazie bliskiej współpracy z rynkiem oraz jego kluczowymi graczami nie można zapominać o trwającym partnerstwie z „The Innovation Alliance” oraz trzema odbywającymi się w tym samym czasie imprezami targowymi: Print4All, Intralogistica oraz GreenPlast, które zapewniają aktualny przegląd powiązanych łańcuchów dostaw maszyn przemysłowych.
„Oprócz zdolności do zaspokajania wymagań całego łańcucha dostaw dzięki strategicznym partnerstwom instytucjonalnym, naszą mocną stroną jest silna orientacja międzynarodowa”' - podsumowuje Soli. „Ta pozycja jest utrzymywana przez sieć ponad 20 agentów działających na głównych rynkach w Europie, Afryce Północnej i Azji, którzy swoje działania sprzedażowe wzmacniają aktywnym udziałem w wiodących międzynarodowych wydarzeniach. Mamy zaplanowaną imprezę poświęconą makaronom w Algierii, inne związane z przemysłem farmaceutycznym w Hiszpanii i Niemczech, oraz – mówiąc bardziej ogólnie - całą serię wydarzeń dotyczących opakowań i zaplanowanych na najbliższe miesiące w różnych lokalizacjach w Azji. Inicjatywy te potwierdzają nasze niezachwiane zaangażowanie w procesy umiędzynarodowienia, które zawsze były kluczową cechą naszej organizacji, a zostaną jeszcze bardziej skonsolidowane w 2025 roku. Ścieżka została wytyczona, strategia jest jasna, zespół - kierowany przez Simone Castelliego - działa dobrze, a to wszystko upewnia mnie, że kolejna wystawa jeszcze bardziej zwiększy wartość IPACK-IMA”.
Opracowano na podstawie informacji firmy Ipack-Ima