Rynek opakowań dla e-handlu osiągnie wartość 125 mld USD
31 Aug 2024 23:00

Raport zatytułowany „Rynek opakowań dla e-handlu w podziale na materiały (tektury faliste, papiery i tektury lite, tworzywa sztuczne), rodzaje produktów (pudełka, opakowania pocztowe, taśmy, opakowania zabezpieczające, etykiety), zastosowania (elektronika, żywność i napoje, odzież, kosmetyki) oraz regiony – globalna prognoza do 2029 r.” przewiduje, że między 2024 i 2029 r. wartość sektora wzrośnie z 77,4 mld USD (obecnie) do 124,9 mld USD, przy średniorocznej stopie wzrostu na poziomie 10,0%.

Rozwój opakowań e-commerce jest napędzany przez kilka czynników, takich jak łatwa dostępność internetu i smartfonów, rosnące poziomy sprzedaży w branży handlu internetowego oraz postęp technologiczny. Jednak głównym czynnikiem wpływającym na zmiany rynkowe jest brak odpowiedniej infrastruktury recyklingu. Co więcej, pojawienie się platform mediów społecznościowych okazuje się jedną z szans dla producentów rozwiązań opakowaniowych dla e-commerce.

Patrząc na perspektywy rozwoju z punktu widzenia typu zapakowanych produktów, drugie miejsce w prognozie zajęły opakowania na przesyłki pocztowe. Znane w języku angielskim pod nazwą mailers, są lekkimi i niedrogimi opcjami pakowania mniejszych przedmiotów. Zwykle produkuje się je z tektury i wyściela folią bąbelkową dla dodatkowej ochrony. Ich kluczową zaletą jest niska cena i wszechstronność, pozwalająca na umieszczanie w nich produktów takich jak odzież, książki, małe elementy elektroniczne itp.

Z punktu widzenia materiałowego drugi co do wielkości udział w rynku opakowań e-commerce w 2023 r. ma papier i tektura. To powszechnie stosowane materiały w opakowaniach e-commerce ze względu na ich wszechstronność, trwałość i opłacalność. Papier jest używany do produkcji arkuszy i rolek papieru siarczanowego typu kraft, które zapewniają doskonałe wypełnienie pustych przestrzeni i amortyzację dla ochrony przedmiotów podczas wysyłki. Jest on również wykorzystywany do produkcji ekologicznych i nadających się do recyklingu kopert wysyłkowych, toreb papierowych i przesyłek pocztowych, oferując lekkie i bezpieczne opcje pakowania.

Pod względem zastosowań w ub.r. największy udział w rynku opakowań e-commerce miał segment elektroniki. Wysoka wartość produktów elektronicznych sprawia, że ich sprzedaż jest najbardziej opłacalna, ale wymaga od ich opakowań wysokiego poziomu zabezpieczeń (ze względu na podatność na uszkodzenia w transporcie). Innowacyjne rozwiązania opakowaniowe pomagają utrzymać produkty elektroniczne na miejscu, jednocześnie zapobiegając wstrząsom, uderzeniom i upadkom w drodze do klienta. Jak przewiduje prognoza rynku, rosnący popyt na produkty elektroniczne za pośrednictwem kanału e-commerce przyczyni się do dalszego zwiększenia popytu na rozwiązania opakowaniowe dla tego sektora.

Ekspansja handlu elektronicznego najszybciej postępuje w regionie Azji i Pacyfiku, który z tego powodu jest też liderem na rynku opakowań dla handlu internetowego (dodatkowe przyczyny to duża baza konsumentów i znaczące możliwości produkcyjne). Szybki rozwój e-handlu detalicznego w krajach takich jak Chiny i Indie, napędzany rosnącą popularnością internetu i rozwijającą się klasą średnią, prowadzi do gwałtownego wzrostu popytu na opakowania e-commerce. Ponadto region Azji i Pacyfiku jest główną globalną potęgą produkcyjną oferującą opłacalne i skalowalne rozwiązania opakowaniowe zarówno dla rynków lokalnych, jak i międzynarodowych. Co więcej, zaawansowana infrastruktura logistyczna regionu i innowacyjne rozwiązania opakowaniowe zapewniają dodatkowy impuls do obecności na rynku regionu Azji i Pacyfiku.

Rynek opakowań e-commerce obejmuje głównych graczy, takich jak International Paper (USA), Amcor (Szwajcaria), Mondi Group (Wielka Brytania), Smurfit Kappa (Irlandia), Rengo Co., Ltd (Japonia), Berry Global Inc (USA), Sonoco Products Company (USA), CCL Industries (Kanada), H.B. Fuller (USA), Sealed Air Corporation (USA), Georgia-Pacific LLC (USA), Stora Enso Oyj (Finlandia) i in. Ekspansje, przejęcia, fuzje, współpraca i rozwój nowych produktów to niektóre z głównych strategii przyjętych przez tych kluczowych graczy w celu wzmocnienia swej pozycji na rynku opakowań e-commerce.

Opracowano na podstawie informacji serwisu PulpPaperNews.com

Tłumaczenie TK