Zapraszamy do lektury marcowego numeru miesięcznika „Opakowanie”, w którym koncentrujemy się na temacie produkcji etykiet.
Początek roku nie był dla tego sektora zbyt łaskawy. Po świetnym 2021 r. i 7-proc. wzroście popytu na etykiety samoprzylepne, kolejny rozpoczął się od strajku związków zawodowych w fińskich papierniach. Do tego doszła wojna w Ukrainie i jej negatywne skutki ekonomiczne oraz dalsze zakłócenia w łańcuchach dostaw. Efektem narastających problemów było odwołanie kwietniowych targów Labelexpo Europe w Brukseli (w których miejsce szybko wskoczyły imprezy organizowane dostawców takich jak Durst, Heidelberg czy Xeikon, o których piszemy na naszych łamach).
I od przybytku głowa może czasami zaboleć, zwłaszcza jeśli wysoki popyt napotyka na barierę w postaci niedostatku surowców. Aktywność firm działających w naszej branży – czego dowody znajdziecie Państwo w marcowym numerze w opisach Dni Otwartych, kolejnych inwestycji i nowości produktowych – każe jednak wierzyć, że to przejściowe trudności. Miłej lektury!