Plast-Box zwiększył sprzedaż do branży spożywczej o 60 proc.
16 Oct 2014 12:08

Firma Plast-Box, producent opakowań z tworzyw sztucznych, w pierwszej połowie 2014 roku zanotował wzrost sprzedaży do wytwórców z branży spożywczej o 60 proc. w porównaniu do analogicznego okresu roku ubiegłego. Wzrosty wynikają ze zwiększonych zamówień realizowanych na rzecz dotychczasowych klientów, jak również pozyskania kilku dużych odbiorców z branży oraz szeregu małych wytwórców.

Plast-Box zakłada dalszą ekspansję wśród producentów artykułów spożywczych. Spółka już finalizuje negocjacje kolejnych trzech znaczących kontraktów w związku z wprowadzeniem nowych produktów dla branży spożywczej - wiaderka z pokrywą 10Bis/5 o pojemności 10l oraz wiaderka z pokrywą 5UL/2 o pojemności 5l. Są one dostępne w ofercie od września i już realizowane są zamówienia dla klientów krajowych oraz zagranicznych, m.in. do Szwecji.

„Naszym sprzymierzeńcem w tym roku był bardzo udany sezon wiosenno-letni dla producentów przetworów warzywnych i owocowych takich jak dżemy, pomady, keczupy itd. Dzięki korzystnej pogodzie i dobrym zbiorom wytwórcy zwiększyli poziom produkcji i wzrosła też liczba zamówień na nasze opakowania. Z drugiej strony bardzo wysoka jakość naszych produktów i ich właściwości dostosowane w szczegółach do potrzeb branży spożywczej sprawiają, że nasi stali i znaczący odbiorcy decydują się poszerzać skalę realizowanych u nas zamówień i pakować w nasze pojemniki kolejne grupy asortymentowe wytwarzanych w ich zakładach produktów” - mówi mówi Andrzej Sadowski, członek zarządu Plast-Box.

„Systematycznie też pozyskujemy nowe kontrakty w kraju i za granicą. Wszystko to przekłada się na wysokie wzrosty sprzedaży w branży spożywczej. Duży wpływ na nasze wzrosty w tej branży mają również inwestycje w park maszynowy, które Plast-Box zrealizował w ostatnich trzech latach” - dodaje.

Klienci z branży spożywczej stanowią główną grupę odbiorców słupskiego producenta. W dużej mierze są to producenci z zagranicy. Obecnie eksport stanowi ponad 60 proc. sprzedaży Plast-Boxu. Opakowania pod tym szyldem są sprzedawane w 30 krajach europejskich, w tym w większości krajów unijnych. „Profil naszych klientów odpowiada charakterystyce branży spożywczej - dostarczamy nasze opakowania do wielkich graczy z tej branży, ale także bardzo wielu małych rodzinnych firm. W każdym przypadku klienci cenią wysoką jakość opakowań, ale także atencję, a jaką podchodzimy do poszczególnych zamówień, niezależnie od ich wielkości” - mówi Andrzej Sadowski.

Źródło: Plast-Box