Pokolenie milenium zmienia rynek opakowań
26 Jan 2015 16:00

Nowy raport Punkt widzenia firmy Stora Enso pokazuje, że przedstawiciele pokolenia milenium tak cenią środowisko naturalne, że są skłonni więcej zapłacić za produkty sprzedawane w opakowaniach ekologicznych. Wpływ zasad ekorozwoju na handel detaliczny będzie rosnąć wraz ze wzrostem znaczenia generacji milenium wśród konsumentów.

Już 59% przedstawicieli pokolenia milenium, czyli osób urodzonych w latach 1980–2000, uważa ekologiczne opakowanie za istotne w całym łańcuchu wartości. Firma Stora Enso, światowy lider w branży opakowań, opublikowała dziś raport Punkt widzenia „Przyszłość opakowań — pokolenie milenium”, który przedstawia sposób kształtowania się oczekiwań konsumentów wobec opakowań i związane z tym możliwości zwiększenia rentowności przez sprzedawców detalicznych i właścicieli marek.

„Pokolenie milenium jest wrażliwe na ekologię i oczekuje proekologicznych działań i produktów w całym łańcuchu wartości. Dla nas, producentów opakowań odnawialnych, to jasny i zdecydowany sygnał, na który chcemy odpowiedzieć. Dla detalistów i właścicieli marek to wyzwanie, a zarazem szansa zwiększenia sprzedaży” - mówi Tomasz Żebrowski, VP Corrugated Central Europe.

Pomoc od sprzedawców i właścicieli marek w dokonywaniu mądrych wyborów

Raport pokazuje, że generacja milenium jest bardziej skłonna do kupowania produktów ekologicznych, niż starsze pokolenia. Aż 4 na 5 tych młodych konsumentów uznaje opakowanie za istotne podczas podejmowania decyzji zakupowych, a 85% uważa materiał opakowaniowy za element wizerunku marki. Tego samego zdania jest tylko 71% osób z innych pokoleń. Nowy raport firmy Stora Enso pokazuje, że 44% przedstawicieli pokolenia milenium jest gotowych zapłacić więcej za produkty w ekologicznych opakowaniach i że ich zdaniem materiały opakowaniowe oparte na włóknach odnawialnych są zdecydowanie najbardziej przyjazne dla środowiska.

Nieoczekiwane szanse dla sprzedawców detalicznych i właścicieli marek

Raport firmy Stora Enso pokazuje, że ekologiczne opakowania mogą otworzyć przed sprzedawcami detalicznymi i właścicielami marek nieoczekiwane możliwości zwiększenia sprzedaży i podniesienia marży, jeśli ich potencjał zostanie w pełni wykorzystany. Wzrost sprzedaży netto na poziomie 2–4% i marża EBIT wyższa o 1,0–2,5 punktu procentowego w określonych obszarach powinny zachęcić przedsiębiorstwa z tego sektora do poważnego rozważenia potencjału opakowań opartych na surowcach odnawialnych.

Źródło: Stora Enso