Powodzenie targów ALL4PACK w nowej formule
5 Dec 2022 14:56

ALL4PACK Emballage Paris, pionierskie międzynarodowe targi zrównoważonych rozwiązań z sektora opakowań i intralogistyki zakończyły się 24 listopada br. Po czteroletniej przerwie spowodowanej kryzysem zdrowotnym związanym z pandemią koronawirusa targi odbyły się w przyjaznej atmosferze i bardziej niż kiedykolwiek udowodniły swoje znaczenie w zakresie biznesu, innowacji, treści i wpływu na profesjonalistów z branży, we Francji i na arenie międzynarodowej.

Podczas 4 dni trwania imprezy salon odnotował frekwencję na poziomie 45 tys. odwiedzających z 80 krajów, którzy przybyli do Paryża, aby odkryć ofertę 1100 wystawców i marek, w tym 50% spoza Francji.

Przyjazne spotkanie biznesowe

Nowe pozycjonowanie, nowe oznakowanie, nowa lokalizacja, nowe treści… Po 4 latach nieobecności, wykorzystanych do odbudowy podstaw targów, ALL4PACK Emballage Paris 2022 umożliwiły spotkanie całej branży wokół unikalnej we Francji oferty wystawców i odwiedzających charakteryzującej się wysokim odsetkiem decydentów i menedżerów: 69% odwiedzających to osoby decyzyjne lub osoby biorące udział w procesie wyboru i zakupu rozwiązań.

Targi oferują różne możliwości rozwoju biznesu, podczas tegorocznej edycji reprezentowane były wszystkie główne rynki użytkowników: sektor rolno-spożywczy (27,50%), dystrybucja e-commerce (13%), wielobranżowy (11%), zdrowie/farmacja (8%), towary przemysłowe (8%) oraz uroda/higiena (5%).

Targi zwrócone w stronę zrównoważonych rozwiązań

Targi ALL4PACK Emballage Paris dały wielu wystawcom możliwość zaprezentowania ich innowacji i nowych produktów. Wydarzenie, którego nie można przegapić - Konkurs Innowacji ALL4PACK - umożliwiło docenienie ponad 200 nowych produktów i innowacji zaprezentowanych przez wystawców. Spośród nich 6 innowacji zostało nagrodzonych w 5 kategoriach: Zrównoważone i Odpowiedzialne Rozwiązania, Design i Ergonomia, Innowacyjne Technologie, Materiał Przyszłości i Wydajność Logistyki.

Bogata i kompletna oferta

Biorąc pod uwagę obawy przedstawicieli sektora, targi ALL4PACK Emballage Paris miały być źródłem inspiracji do wspierania wszystkich graczy w obliczu obecnych i przyszłych wyzwań.

Ponadto, aby lepiej rozszyfrować regulacje prawne, tłumaczyć ciągłe zmiany, zidentyfikować obecne oczekiwania rynku, organizatorzy targów ALL4PACK Emballage Paris powołali Komitet Ekspertów ds. Pakowania (Pack Expert Committee). Członkowie komitetu ekspertów byli główną siłą napędową programu konferencji targów.

Strefa Konferencji Targów ALL4PACK oferowała bogaty program około trzydziestu konferencji w ciągu 4 dni trwania targów, związanych z najważniejszymi zagadnieniami branży i prowadzonych przez prelegentów wysokiego szczebla będących członkami federacji, stowarzyszeń i przedstawicieli branż użytkowników.

Mocne strony targów

Wspierając profesjonalistów w procesie transformacji sektora opakowań Targi ALL4PACK Emballage Paris oferowały wiele atrakcji i wydarzeń, które okazały się wielkim sukcesem.

Przestrzeń Objectif Zero Impact prezentowała inicjatywy o pozytywnym wpływie, dzięki wyjątkowemu wydarzeniu hybrydowemu, które zasłużyło na platformę dyskusyjną i Think Tank. Wyjątkowa przestrzeń pozwoliła tym samym odkryć 14 start-upów oferujących innowacyjne rozwiązania w zakresie pakowania i utrzymania: nowe materiały, pojemniki wielokrotnego użytku i połączone, narzędzia do programowania robotów itp.

Przestrzeń ALL4PACK Innovations będąca witryną laureatów Konkursu 2022, umożliwiła poznanie nowości oferowanych przez laureatów prezentowanych w sektorach targowych. W przestrzeni ALL4PACK Innovations obecni byli także laureaci innych konkursów prezentujących światowe i europejskie trendy: Oscar de l’Emballage, SIAL Innovations, De Gouden Noot oraz Emballé 5.0. W sektorze prezentowanych było 101 innowacyjnych rozwiązań opakowaniowych.

Ścieżki tematyczne i wizyty z przewodnikiem dedykowane odwiedzającym oferowały odkrycie innowacji, zwiedzanie sektorów według poszczególnych surowców i obejrzenie działających maszyn.

W środę 23 listopada, aby uczcić powrót targów, zorganizowano wielkie wieczorne wydarzenie, które zgromadziło ponad 2 000 wystawców i przedstawicieli branży wokół koncertu.

Nowa propozycja, którą złożyliśmy zarówno wystawcom, jak i odwiedzającym, dotycząca nowego umiejscowienia targów i ich hasła przewodniego Lead the revolution niezaprzeczalnie przekonała profesjonalistów. Sukces tej edycji wynika w szczególności z jej doskonałego dopasowania do problemów i wyzwań branży. Zapoczątkowany 4 lata temu proces cieszy się zatem powodzeniem i pozwala budować przyszłość Targów ALL4PACK Emballage Paris na doskonałych fundamentach. Jestem tym bardziej dumny z tej edycji, że wielu wystawców i odwiedzających wyraziło satysfakcję z jakości spotkań i serdecznej atmosfery, jaka panowała przez cały czas trwania wydarzenia. Poza klimatem biznesowym i oferowanymi treściami, te cechy były kluczowe dla sukcesu targów w oczach ekipy organizatorów wydarzenia – podsumowuje Guillaume Schaeffer, Dyrektor Targów ALL4PACK Emballage Paris.

Opracowano na podstawie informacji organizatora