Poznaliśmy finalistów konkursu Pro Carton ECMA Awards 2015
20 Aug 2015 09:38

Organizatorzy konkursu Pro Carton ECMA Awards 2015 ogłosili finalistów w siedmiu kategoriach i – jak przekonują – jakość zgłoszeń przeszła ich najśmielsze oczekiwania. Tegoroczni uczestnicy szczególną uwagę przywiązywali do roli kartonu jako najbardziej ekologicznego z materiałów opakowaniowych. Tektura wyróżnia się bowiem nie tylko mnogością możliwości obróbki i wzornictwa, ale również wygodą użytkowania oraz znakomitym odzwierciedleniem potrzeb marki i marketingu. Gala finałowa konkursu odbędzie się 10 września br. podczas kongresu ECMA w Bukareszcie.

Liczni uczestnicy konkursu prezentowali, w jaki sposób tektura może zastępować inne materiały opakowaniowe. Szczególnie uderzające były niektóre propozycje w zakresie projektów strukturalnych, otwierających nowe możliwości zastosowań i nowe segmenty rynkowe. Wiele zgłoszonych propozycji promowało interakcje między funkcjonalnością, zabawą i przekazem komunikacyjnym.

W składzie jury kierowanego przez Satkara Giddę (z firmy SiebertHead) zasiadły po raz pierwszy dwie nowe uczestniczki: Lotte Krekels z Cerrfoura, specjalizująca się w handlu detalicznym, oraz Susanne Lippitsch, ekspertka w projektowaniu strukturalnym. Oprócz tej trójki zgłoszone prace oceniali reprezentanci rynku produktów markowych: Stan Akkermans (Mars) oraz Wilfried Duivenvoorden (Unilever). Rolę technicznego konsultanta jury pełnił Peter Klein Sprokkelhorst.

Największe wrażenie na składzie sędziowskim zrobiły zgłoszenia w kategoriach kosmetycznej („Beauty & Cosmetics”) oraz spożywczej („Food”). Wiele z nich dowiodło, że dobre wzornictwo opakowań nie musi być skomplikowane. „Jeśli wyróżniająca się koncepcja harmonizuje z potrzebami produkcji, dystrybucji, handlu oraz – przede wszystkim – konsumenta, wtedy mamy do czynienia z naprawdę wysokiej klasy rozwiązaniami” - mówił Satkar Gidda.

Na liście finalistów w siedmiu głównych kategoriach (spośród których jury dokona dodatkowo wyboru triumfatorów tytułu w kategoriach „Karton Roku”, „Największa Innowacja” oraz „Zrównoważony Rozwój”, znalazły się:

W kategorii „Piękno i kosmetyka”: ambuja, seria kosmetyków HYALURON, K.T.K Skincare, Lace Rose Box oraz Müller Soft Star Tissue; w kategorii „Napoje”: Fancy Beermats, Glenmorangie Festive Year-End-Carton, Nardini Grappa e Distillati, YO Syrup Carton Sleeve; w kategorii „Słodycze”: Cadbury Heroes & Roses, Gems Play Pack, Hofbauer & Schlumberger Collection, Kägi Classic Minis; w kategorii „Ochrona Zdrowia i Farmaceutyki”: Endocare Tensage Concentrate, Multipack for Clinical Trials, tetesept, Zeramex; w kategorii „Żywność”: Apetit Ruoka, Boffard Intenso, nowe produkty mleczne Fazer Alku, jaja García Puente, Knorr Main Course, płatki crunchy z owocami Spar Vital; w kategorii „Produkty niespożywcze”: Davidoff Black GlideTec (dla Armenii), ITEM m6, opakowanie Para’Kito, Shower-head packaging; w kategorii „Rynki Masowe: Hybrid Tray na sałatki Auchan, It’s Just … My Box of Great British Fish & Chips, Menu Box dla linii lotniczych, Vario-Tray na okrągłe owoce.

Na podstawie informacji Pro Carton/EMEA opracował TK

error: Kopiowanie zabronione!