PrintCity podsumowuje warszawskie Packaging Innovations
26 Oct 2021 09:37

To były pracowite dwa dni wypełnione spotkaniami i ekscytującymi rozmowami dla członków PrintCity Alliance wystawiających się na targach Packaging Innovations w Warszawie. Seminarium poświęcone ekologicznym opakowaniom premium ponownie zgromadziło komplet słuchaczy.

Na współdzielonym stanowisku zaprezentowały się firmy: PC Print / LEONHARD KURZ (folie termotransferowe, transferowane na zimno oraz do zadruków cyfrowych, hologramy), Merck (pigmenty efektowe), WEILBURGER Graphics (lakiery do uszlachetniania, kleje i wodne farby fleksograficzne), Zeller+Gmelin (farby i lakiery UV).

Ekologiczne opakowanie premium

Jednym z głównych tematów poruszanych przez zwiedzających było to, jak produkować opakowania przyjazne dla środowiska, zachowując jednocześnie wysokie standardy jakości i widoczności w punkcie sprzedaży.

Podczas seminarium członkowie PrintCity Alliance przedstawili aktualne informacje na temat postępów w zakresie poprawy wpływu przemysłu opakowaniowego na środowisko. Do zilustrowania tych zmian ponownie wykorzystano próbki z serii Better Human. Dotyczy to opakowań jednomateriałowych, opakowań na żywność, LED UV oraz neutralnych dla klimatu praktyk produkcyjnych. Sojusz z radością powitał ponownie dużą liczbę gości na seminarium, co podkreśla znaczenie tego tematu.

Bariery, transfer na zimno i UV-LED

Przyszłość i zalety technologii LED UV, która została wykorzystana w nowych próbkach Better Human, była kolejnym gorącym tematem dla wielu odwiedzających. Wzory pokazują również w imponujący sposób, jak transfer na zimno może zastąpić metalizowany karton oraz jego zalety podczas procesu obróbki (częściowa aplikacja, pre- i postprint) i integracji w projekcie. Modne opakowanie chłodzące do lodu dla napojów wywołało wiele pytań dotyczących alternatywnych rozwiązań barierowych dla wody i tłuszczu. Nowe materiały dają możliwość wyeliminowania folii, dzięki czemu opakowanie staje się bardziej przyjazne dla środowiska. Chłodziarka zapewnia barierę dzięki inteligentnemu połączeniu tektury i lakieru wodnego.

Sojusz PrintCity powróci w roku 2022

Jesteśmy pod ogromnym wrażeniem rosnącej liczby odwiedzających i żywego ducha panującego na polskim rynku - podsumował Rainer Kuhn, dyrektor zarządzający PrintCity Alliance. Z niecierpliwością czekamy na ponowne spotkanie ze wszystkimi klientami na targach Packaging Innovations w maju 2022 roku!.

Opracowano na podstawie informacji PrintCity Alliance