Pro Carton został członkiem inicjatywy #Greensource
25 sty 2021 14:29

Inicjatywa #Greensource została uruchomiona w 2020 r. jako paneuropejski program informujący o metodach, które przemysł bazujący na włóknach drzewnych może zaoferować dla realizacji celu neutralności klimatycznej w 2050 r. Jej założycielami były Cepi (Konfederacja Europejskiego Przemysłu Papierniczego) oraz EPIS (Europejskie Stowarzyszenie Przemysłu Celulozowego). W miarę ewolucji inicjatywy do Greensource dołączyło Europejskie Stowarzyszenie Producentów Kartonów i Tektury (Pro Carton) jako jeden z jej współliderów, wnosząc ze sobą punkt widzenia producentów opakowań papierowych jako kluczowego składnika łańcucha wartości.

ProCarton wnosi nową perspektywę

#Greensource, którego idea zasadza się na zrównoważonym rozwoju, opiera swoje ambicje klimatyczne na trzech fundamentach:

1. Materiałach odnawialnych: produkty pochodzenia leśnego pochodzą z odnawialnego, naturalnego źródła zarządzanego w taki sposób, by więcej drzew sadzono niż wycinano, a także dla zachowania bioróżnorodności;

2. Odpowiedzialnym przemyśle: #Greensource dąży do drastycznego ograniczenia emisji gazów cieplarnianych oraz podniesienia i tak imponujących wyników branży w zakresie recyklingu;

3. Produktach przyjaznych dla klimatu: Produkty #Greensource zastępują materiały z paliw kopalnych, mając bezpośredni i natychmiastowy korzystny wpływ na klimat.

Dołączenie do #Greensource było dla Pro Carton oczywistym wyborem. Główne przesłanie kampanii jest doskonale zbieżne z naszym, skupiając się na zrównoważonym rozwoju i obiegowym charakterze przemysłu opartego na celulozie jako całości... a opakowania odnawialne, nadające się do recyklingu i biodegradowalne stanowią istotną część tego łańcucha wartości. Cieszymy się, że możemy wspierać tę inicjatywę, ponieważ przemawia ona jednym głosem w imieniu całej branży produktów opartych na drewnie - powiedział Tony Hitchin, dyrektor generalny Pro Carton.

2021 i później: nowe ambicje

Rok 2020 był bez wątpienia rokiem przełomu. To oczywiście rok koronawirusa, w którym opakowania i produkty higieniczne stały się niezbędne dla obywateli Unii Europejskiej. Był to również rok europejskiego Zielonego Ładu skupiającego się na ambitnym celu, jakim jest osiągnięcie neutralności klimatycznej w Europie do 2050 r.

Jori Ringman, dyrektor generalny Cepi: Naszym celem realizowanym za pośrednictwem #Greensource jest dzielenie się informacjami i podnoszenie świadomości na temat siły i potencjału przemysłu włókien leśnych oraz tego, w jaki sposób może się one przyczynić do osiągnięcia celów klimatycznych Europy. Jako przemysł oparty na gospodarce leśnej oszczędzamy 806 milionów ton CO2 rocznie, podczas gdy nasze produkty są pozyskiwane, produkowane i poddawane recyklingowi na terenie Europy przy użyciu europejskich technologii. Jesteśmy niesamowicie dumni, że #Greensource osiągnął w 2020 roku dwa miliony wyświetleń w Internecie i jesteśmy pewni, że w nadchodzącym roku będzie ich znacznie więcej! Z tego samego powodu jesteśmy bardzo zadowoleni witając Pro Carton, który bez wątpienia przyczyni się do wzmożenia naszych wysiłków w zakresie edukacji i zwiększenia nacisku na konsumentów.

Opracowano na podstawie informacji Pro Carton