Prognoza nt. globalnego rynku pojemników do żywności
28 Nov 2015 10:36

Irlandzka firma marketingowa Research and Markets opublikowała ostatnio raport zatytułowany „Światowy Rynek Opakowań do Żywności w latach 2015-19”. Raport został przygotowany w oparciu o dogłębną analizę rynku z uwzględnieniem opinii ekspertów z branży. Obejmuje on analizę rynku i perspektywę rozwoju w najbliższych latach. Raport zawiera także omówienie kluczowych dostawców działających na tym rynku.

Przemysł spożywczy jest największą ze wszystkich gałęzi przemysłu na świecie i odgrywa ważną rolę w gospodarce każdego kraju. Raport przewiduje, że globalny rynek żywności i napojów osiągnie wartość 5,77 bilionów USD w 2017 roku, ze średniorocznym wzrostem 5,02% w tym okresie.

Ponieważ produkty spożywcze powinny być przechowywane przez długi czas, muszą one być pakowane do pojemników zabezpieczających i bardzo trwałych. W miarę jak zwiększa się zapotrzebowanie na gotową do spożycia żywność, następuje transformacja branży opakowań. Powstaje wiele nowych, innowacyjnych pojemników opakowaniowych i technik, które mogą zwiększyć trwałość produktów.

Według raportu urbanizacja, rosnąca populacja klasy średniej oraz zwiększone dochody ludności w Ameryce Południowej, Europie Wschodniej, na Bliskim Wschodzie i w krajach azjatyckiego wybrzeża Pacyfiku doprowadziły do zwiększonego zapotrzebowania na pakowaną żywność. Jakość produktów spożywczych ma podstawowe znacznie dla konsumenta przy dokonywaniu zakupów, a w dalszej kolejności wygoda, estetyka, smak i zawartości składników odżywczych. Wizerunek marki opiera się na konsumenckiej ocenie tych parametrów. Aby zaspokoić rosnący popyt, producenci opracowują inteligentne rozwiązania w zakresie opakowań, które monitorują świeżość, poprawiają bezpieczeństwo i wygodę oraz przedłużają okres trwałości żywności. Ponadto zwiększone zapotrzebowanie na pojemniki o rozmiarze na jednego użytkownika przyczynia się do wzrostu rynku.

Raport stwierdza też, że dostawcy na tym rynku wydają coraz większe sumy na badania i rozwój w celu opracowania nowych opakowaniowych produktów, które nie wchodzą w reakcję z ich zawartością.

Na podstawie informacji Research and Markets opracował TG