PMMI, instytut producentów maszyn opakowaniowych, opublikował nowy raport oceniający przyszłość rynku opakowań na produkty higieny osobistej. Wynika z niego, że do 2019 r. będzie się on rozwijał globalnie w tempie 5,5% rocznie. „Personal Care Market Assessment” przygląda się również globalnym trendom, bodźcom i możliwościom na tym rynku.
30% produktów sprzedawanych na tym rynku jest butelkowanych i, jak wynika z raportu, ten udział powinien wzrosnąć do 2019 r. o kolejne 28%, czyniąc butelki najbardziej popularnym rodzajem opakowania na tym rynku. Trend rozwojowy dotyczyć będzie również opakowań tekturowych, które w ostatnich pięciu latach (2010-14) zanotowały najszybszy wzrost, z 9 do 19% udziału rynkowego. Jeśli chodzi o materiały, najbardziej popularne są opakowania z tworzyw sztucznych, które mają 61% udział w rynku. Studium PMMI przewiduje, że dominacja plastiku utrzyma się i do 2019 r. jego udział wzrośnie o 12%
Na podstawie informacji PMMI opracował TK