Pudełka Amazon.com nabierają barw
24 Jun 2015 10:31

Do niedawna pudełka, w których do odbiorców na całym świecie docierały produkty przedsiębiorstwa handlowego Amazon.com, nosiły wyłącznie jej własne logo. Od niedawna, w efekcie nawiązania współpracy z Universal Pictures oraz Illumination Entertainment, brązowe pudełka zmieniły kolor na żółty, a na ich ściankach pojawiły się grafiki z postaciami z kreskówki: Minionkami.

10 lipca br. odbędzie się premiera pełnometrażowej animacji „Minionki”, stanowiącej prequel do cieszącego się dużą popularnością wśród widzów filmu „Jak ukraść księżyc”; stąd obecność żółtych stworków na pudełkach firmy Amazon.com. Marketingowy chwyt, na którego pomysł wpadł Universal, jest pierwszym przypadkiem, gdy Amazon zdecydował się oddać powierzchnię swych opakowań na potrzeby zewnętrznych reklamodawców. Wcześniejszym odstępstwem od reguły jednolitych pudełek było zastosowanie przez Amazon taśmy opakowaniowej z nadrukiem reklamującymi usługi Prime – programu oferującego klientom dwudniową dostawę oraz strumieniowy dostęp do ponad 25 tysięcy programów telewizyjnych i filmów po dokonaniu wpłaty kilkudziesięciu dolarów.

Dodatkowo, w ramach umowy z Universal Pictures i Illumination Entertainment, firma uruchomiła w sieci outlet sprzedający wyłącznie produkty związane z nową animacją.

Wiceprezes Amazon Media Group, Seth Dallaire, powiedział gazecie Los Angeles Times: „Jesteśmy podekscytowani... mogąc wykorzystać magię Minionków przy zakupach w Amazonie, a także szansą na zapewnienie dodatkowej satysfakcji klientom zarówno odwiedzającym nasze strony, jak również odbierającym przesyłki z logo Minionków w swoich domach.”

W żółtych pudełkach przesyłane są książki, DVD, zabawki oraz sprzęt sportowy.

Na podstawie informacji firmy Amazon.com opracował TK