Pulse i Mark Andy pokażą system Monolox
29 Aug 2024 09:06

Firma PULSE nawiązała współpracę z Mark Andy, aby zorganizować bezpłatne warsztaty w dniu 26 września br., podczas których zaprezentowany zostanie system Monolox upraszczający proces drukowania. System ten pozwala zwiększyć wydajność produkcji, poprawić jakość oraz oszczędzić koszty.

Jim Whitehead

Z myślą o zaprezentowaniu szerszemu gronu odbiorców innowacyjnego procesu drukowania z wykorzystaniem jednego rodzaju aniloxu, firma PULSE – producent farb do druku - nawiązała współpracę ze spółką Mark Andy, czołowym producentem maszyn drukujących. Jak informuje producent, system ten upraszcza druk fleksograficzny, eliminując długotrwałe i kosztowne zmiany aniloksów.

Z niecierpliwością czekamy na prezentację dla naszych klientów, podczas której pokażemy, jak połączenie naszych nowoczesnych farb LED do fleksografii z systemem Monolox przyniesie korzyści ich firmom – powiedział Jim Whitehead, dyrektor sprzedaży eksportowej w firmie PULSE ROLL LABEL. W obecnych realiach rynkowych, w których dominują niskie nakłady etykiet, szybka realizacja zleceń i coraz bardziej skomplikowane projekty graficzne, każdy grosz ma znaczenie. Drukarnie, które chcą być konkurencyjne, muszą starannie rozważyć, w jaki sposób ich inwestycje wpłyną na poprawę jakości i wydajności produkcji.

Umożliwiając drukowanie dowolnego koloru przy użyciu jedynie jednego rodzaju aniloksu, system Monolox skraca czas przestoju związanego z jego wyborem, minimalizuje odpady i eliminuje zmienność w druku etykiet - wyjaśnił Whitehead.

Monolox mógł powstać dzięki postępom w technologii farb oraz dedykowanej bazie danych do mieszania. Korzystając z serii Pure Tone, składającej się z mocnych baz do mieszania opartych na monopigmentach, które mogą łatwo osiągnąć delta E mniejszą niż dwa, w połączeniu z wszystkimi informacjami potrzebnymi do natychmiastowego dopasowania kolorów, drukarze mogą uzyskać dowolny półton lub pełny ton, używając tylko jednego rodzaju aniloksu. Dzięki eliminacji konieczności zmiany wałków między zleceniami, firmy znacznie zwiększają swoją produktywność, jednocześnie zwiększając efektywność.

Wydarzenie w formie dni otwartych, organizowane przez Mark Andy w Polsce, będzie obejmowało pokazy na żywo oraz prezentacje, które podkreślą różnorodne korzyści, jakie Monolox może przynieść firmom - dodał Jim Whitehead. Od oszczędności kosztów wynikających z mniejszej liczby potrzebnych aniloksów, poprzez mniejsze zużycie podłoża drukowego potrzebnego do wykonania narządu oraz mniejszą ilość zmarnowanej farby, po wzrost wydajności dzięki standaryzacji wyboru aniloksu, uproszczone dopasowanie kolorów zwiększające czas pracy maszyny i zapewniające stałą jakość.

Inną zaletą Monolox jest szybka zmiana, porównywalna do ‘’pit-stopu’’, która zbliża fleksografię do druku cyfrowego. System ten zużywa mniej farby i utwardza ją za pomocą LED, co przyczynia się do realizacji celów zrównoważonego rozwoju – kluczowego zagadnienia dla współczesnych przetwórców.

Duża moc farb PureTone używanych w systemie Monolox oznacza, że zużycie farby jest średnio o 30% mniejsze - dodał Whitehead. Mniejsza ilość użytej farby przynosi korzyści nie tylko w postaci niższych kosztów, ale także mniejszego wpływu na środowisko dzięki ograniczonemu zużyciu surowców i zredukowanym emisjom gazów cieplarnianych.

Dyrektor Mark Andy Poland, Przemysław Polkowski, powiedział, że firma jest podekscytowana możliwością organizacji pierwszego w historii wydarzenia Monolox w swojej nowoczesnej placówce w Warszawie. Ponieważ jesteśmy pionierem w branży poligraficznej z ponad 75-letnim doświadczeniem, klienci zwracają się do nas w każdej kwestii związanej z ich procesami produkcyjnymi - powiedział. Dzisiejsi drukarze balansują między kosztami a możliwościami, jakie oferują innowacje zwiększające efektywność i wspierające zrównoważony rozwój.

Połączenie monopigmentowych , mocnych farb UV fleksograficznych z drukiem przy użyciu aniloksu w systemie Monolox może przynieść realne korzyści, poprawiając zarówno efektywność produkcji, jak i wyniki finansowe – powiedział Polkowski. Zapewnienie drukarniom możliwości obejrzenia przełomowych technologii – takich jak Monolox -na żywo i w akcji, to najlepszy sposób na przekonanie ich o korzyściach, jakie mogą przynieść one ich firmom. Cieszymy się, że możemy współpracować z firmą PULSE przy tym wydarzeniu.

Bezpłatne wydarzenie dni otwartych Monolox, organizowane przez firmę Pulse we współpracy z Mark Andy, odbędzie się w czwartek, 26 września, w siedzibie Mark Andy w Warszawie. Liczba miejsc na wydarzeniu jest ściśle ograniczona i będą one przyznawane według kolejności zgłoszeń.

Aby zarejestrować się na wydarzenie, organizatorzy proszą o kontakt za pośrednictwem adresów internetowych: sales@pulserl.com lub sales@pulsepolska.pl.

Opracowano na podstawie informacji firmy Pulse