Firma Ranpak, czołowy dostawca zrównoważonych papierowych rozwiązań z zakresu opakowań dla branży e-commerce i przemysłowych łańcuchów dostaw, ogłosił globalne wdrożenie rozwiązania Flap’it!, niezwykle wydajnej maszyny, która automatyzuje pakowanie różnego rodzaju małych produktów.
Rozwiązanie Flap'It! automatycznie dostosowuje się do wielkości przedmiotu i zabezpiecza produkt przy użyciu klap wewnętrznych oraz zintegrowanych zderzaków amortyzujących na bokach. Zapewnia to ochronę produktów podczas przesyłki, znaczne zmniejszenie kosztów oraz ograniczenie uszkodzeń i zwrotów produktów. System jest obsługiwany przez jednego operatora i może z łatwością być przemieszczany na terenie obiektu; dodatkowo posiada on szereg funkcji bezpieczeństwa i ma niewielkie rozmiary. Przy użyciu Flap'It! można pakować do 540 opakowań na godzinę, czyli dziewięć paczek na minutę – pięć razy szybciej niż pakując ręcznie. Maszyna jest zintegrowana z rozwiązaniami do etykietowania, co umożliwia aplikację etykiet wysyłkowych na linii produkcyjnej, a ponieważ do formowania opakowań wykorzystywane są wykroje, Flap'it! eliminuje potrzebę przechowywania w magazynie pudeł o różnych rozmiarach. Po dostarczeniu paczek odbiorca otwiera je z łatwością, bez potrzeby używania noży, nożyczek czy innych narzędzi. Małe paczki mogą być dostarczane za pośrednictwem poczty tradycyjnej.
Globalne wdrożenie Flap'It! jest najnowszym przykładem tego, jak Ranpak strategicznie inwestuje w innowacyjne, zautomatyzowane rozwiązania z zakresu pakowania, aby zapewnić naszym klientom mniejsze wydatki, wzrost wydajności i korzyści związane ze zrównoważonym rozwojem - powiedział Omar Asali, prezes i dyrektor generalny firmy Ranpak. Z przyjemnością dodajemy Flap'It! do naszego rosnącego portfolio zrównoważonych, zautomatyzowanych rozwiązań z dziedziny pakowania, aby pomóc naszym klientom poprawić wydajność łańcucha dostaw, obniżyć koszty pracy i materiałów oraz zmniejszyć wpływ na środowisko.
Rozwiązanie Flap'It! jest idealne dla operacji z zakresu e-commerce oraz logistyki, takich jak: sprzedaż B2C książek, fotoksiążek, spersonalizowanych prezentów, muzyki, gier, sztuki i drobnego sprzętu elektronicznego, zaś w przypadku operacji B2B takich, jak dostawa mniejszych części zapasowych. Również sprzedawcy B2C niektórych produktów kosmetycznych i pielęgnacyjnych uznają to rozwiązanie z zakresu pakowania za bardzo wartościowe. Flap'It! z łatwością wpasowuje się w typowy proces 'pobierz i pakuj' i może pakować produkty o maksymalnej wysokości 80 mm. Jest łatwy w użyciu, wymaga minimalnego przeszkolenia operatora i może zapewnić redukcję kosztów materiałów opakowaniowych bez odpadów z tektury falistej nawet do 50%. Zapewnia również lepsze doświadczenia podczas rozpakowywania w porównaniu do opakowań typu poduszka.
Jednym z pierwszych klientów Flap'It! jest CEWE, wiodący w Europie niemiecki dostawca usług fotograficznych wysyłający ponad sześć milionów fotoksiążek rocznie. Dzięki wdrożeniu wielu jednostek Flap'It! firma CEWE była w stanie zmniejszyć liczbę pracowników tymczasowych zatrudnianych w okresach szczytowych i zautomatyzowała 30% całego swojego procesu pakowania, skracając czas dostawy do klienta docelowego i podnosząc jakość opakowań poprzez zapewnienie lepszej ochrony wysyłanych towarów.
Opracowano na podstawie informacji firmy Ranpak