Wydawca raportów rynkowych, firma AWA Alexander Watson Associates, wypuściła na rynek pierwszy raport „AWAreness Report Sustainability in Labeling & Product Decoration”, który skupia się na aktualnych trendach rynkowych przyczyniających się do wdrażania zasad zrównoważonego rozwoju w globalnej branży etykietowej.
Jak przekonuje raport, perspektywy rozwoju tego sektora są coraz lepsze, co zdaniem autorów wynika zarówno z zainteresowania konsumentów środowiskiem naturalnym, jak i zmian w przepisach branżowych. Przykładowo rozwój ustawodawstwa dotyczącego zrównoważonego rozwoju i rozszerzonej odpowiedzialności producenta ma wpływać na ustanawianie ustandaryzowanych, poszerzonych wymagań odnośnie łańcuchów wartości.
W raporcie dokonano podziału na popularne metody etykietowania, takie jak etykiety samoprzylepne, klejone, etykiety rękawowe i IML oraz oceniono obecną sytuację branży. Wydawnictwo zajmuje się również środowiskiem rynkowym, wariantami i zastosowaniami końcowymi każdego rodzaju etykiet, a także ich pozycjonowaniem, zrównoważonym rozwojem i możliwościami recyklingu.
Ponadto łączy każde z rozwiązań etykietujących z ich najbardziej powszechnymi zastosowaniami w opakowaniach sztywnych i giętkich, identyfikując makrotrendy takie jak prawodawstwo i regulacje, projektowanie z myślą o recyklingu, trendy konsumenckie, działania marek oraz megatrendy dotyczące opakowań. Autorzy liczą, że przyczyni się to do zrozumienia obecnej i przewidywanej sytuacji w branży.
Raport AWA dostarcza również aktualny przegląd projektów prowadzonych przez stowarzyszenia i organizacje w ramach łańcucha wartości i w skali całego globu.
Opracowano na podstawie informacji AWA