Sappi przestawia się na wysokiej jakości opakowania z połyskiem
28 Nov 2015 10:32

Według ostatniego raportu amerykańskiej firmy Bloomberg południowoafrykańska korporacja Sappi stawia na opakowania specjalne w celu zbalansowania malejącej sprzedaży tradycyjnych papierów z połyskiem.

Firma wykorzystuje wiedzę w dziedzinie powlekania papieru na potrzeby luksusowych czasopism i literatury reklamowej do produkcji wysokiej klasy opakowań poczynając od produktów kosmetycznych po elektronikę, powiedział dyrektor generalny firmy Steve Binnie. Sappi rozwija nowy biznes, ponieważ przejście na cyfrowe publikacje i reklamy zmniejsza zapotrzebowanie na jej tradycyjne papiery z połyskiem.

Firma już zdywersyfikowała swój profil produkcyjny poprzez rozszerzenie produkcji masy celulozowej wiskozowej, stając się największym producentem na świecie tego materiału. Ten substytut bawełny o wysokiej stopie zysku ma szerokie zastosowanie, poczynając od bielizny pościelowej, a kończąc na koszulach golfowych. Sappi ocenia sposoby wykorzystania produktów ubocznych powstających w procesie roztwarzania drewna. „Wiemy, że nasz tradycyjny biznes papierów graficznych ma tendencję spadkową i musimy to zaakceptować” - stwierdził Binnie. „Musimy szukać możliwości dywersyfikacji i znaleźć inne obszary działalności pozwalające na poszerzenie naszego biznesu.”

Sappi uważa, że produkcja celulozy wiskozowej posiada najlepsze perspektywy wzrostu. Drugą dziedziną, na którą zwraca uwagę, są specjalistyczne opakowania. Firma może zaspokoić wymagania odnośnie skomplikowanych wydruków, wykończenia i kolorów dzięki swojej wiedzy w zakresie powlekania, dodał Binnie. Wyjaśnił on również, że opakowania papierowe są postrzegane przez marketerów jako bardziej przyjazne środowisku i często bardziej eleganckie niż opcje z tworzyw sztucznych.

Sappi chce, aby oddział opakowań generował 25% sprzedaży do 2020 roku w porównaniu z 18% obecnie. Celuloza wiskozowa stanowić będzie 40% sprzedaży w tym samym terminie, pozostawiając papiery graficzny na poziomie 25%, plus dodatkowe 10% nowe biznesy. Powlekane papiery stanowią 47% sprzedaży obecnie, a celuloza wiskozowa 35%.

Na podstawie informacji firmy Sappi opracował TG