Sealed Air Packforum 2015: liczy się każda sekunda
8 Sep 2015 12:40

Globalny gigant opakowań Sealed Air zaprezentował kompleksową platformę stanowiącą odpowiedź na gwałtowny rozwój handlu elektronicznego – obejmuje ona trzy przełomowe, zautomatyzowane systemy. Po przejęciu B+ w ofercie firmy pojawiły się rozwiązania o nazwach I-Pack, e-Cube oraz FloWrap Automailer.

Wystawa Packforum przyciągnęła międzynarodowe media, jak również klientów i partnerów firmy Sealed Air z całej Europy, dając im okazję do zapoznania się z jej planami na przyszłość oraz z ambicjami na kolejny rok, a w szczególności z zamiarem zrewolucjonizowania procesu pakowania stosowanego w handlu elektronicznym e-commerce.

Dyrektor naczelny Jerome Peribere podczas wystąpienia powiedział: „Zazwyczaj klienci płacą nam za produkty. Systemy i materiały opatrzone w nazwy i logo. Ale to co naprawdę SPRZEDAJEMY to redukcja marnotrawstwa żywności, poprawa higieny, produktywność pracowników, eliminacja szkód i optymalizacja wykorzystania przestrzeni. Rozwiązania te diametralnie zmieniają warunki prowadzenia działalności i środowisko e-commerce, kosztując przy tym nieproporcjonalnie mało w porównaniu do zapewnionych korzyści. Ma to zastosowanie do wszystkich branży, jakie obsługujemy, ale najsilniej wpłynie na handel elektroniczny.”

Sealed Air stara się czerpać korzyści z tego, co postrzega jako „kolejny rozdział“ handlu elektronicznego – epokę, w której tak dla konsumentów, jak i dla firm z branży e-commerce liczy się każda sekunda i w której klienci chcą kupować online w sposób jak najbardziej przypominający tradycyjne zakupy.

Po przejęciu B+, francuskiej firmy specjalizującej się w produkcji zautomatyzowanych urządzeń do pakowania, Sealed Air zaprezentowało wypracowane przez B+ automatyczne urządzenie do produkcji opakowań składających się w 100% z kartonu o nazwie I-Pack, wraz z nowym systemem minimalizacji pustych przestrzeni o nazwie e-Cube®.

Przedstawiono także FloWrap Automailer, szybki, liniowy system pakowania w worki. Rozwiązania te, wraz z innymi zautomatyzowanymi systemami z oferty Sealed Air mogą zwiększyć prędkość realizacji zamówień nawet o 15% i to bez dodatkowych nakładów na pracę. Równocześnie z oszczędnością czasu można ograniczyć puste przestrzenie w opakowaniu (nawet o 60%) ograniczając o kolejne 15% zużycie materiału i koszty transportu.

Zaprezentowano także niedawno wprowadzone na rynek opakowanie Korrvu Lok. W 100% nadaje się ono do recyklingu, eksponuje zapakowany produkt, doskonale chroniąc go przy tym przed uszkodzeniem i kradzieżą.

Prezes działu Sealed Air – Product Care Ken Chrisman powiedział: „Bardziej niż kiedykolwiek wcześniej klienci działający w branży e-commerce są pod presją jak najszybszej wysyłki produktów. Ten rynek wymaga natychmiastowej realizacji i wysłania złożonego przez odbiorcę zamówienia. W rzeczy samej, aż do 50% rocznych wysyłek e-commerce realizowanych jest w okresie sześciu tygodni poprzedzających Boże Narodzenie.“

„Aby uporać się z tym wyzwaniem sprzedawcy internetowi chcąc osiągnąć prędkość działania potrzebną do obsługi zamówień w owych 6 tygodniach godzą się z dramatycznym wzrostem kosztów pracy.“

„Możemy rozwiązać ten problem. Możemy to zrobić zapewniając zoptymalizowane, indywidualnie dostosowane rozwiązania w zakresie opakowań oraz usprawnienie systemu, który można obsłużyć bez dodatkowych nakładów pracy.“

Jednak wpływ Sealed Air nie kończy na szybkiej realizacji zamówienia. Sięga on aż do domu konsumenta.

„Póki co sprzedawcy bardzo koncentrują się na pierwszej części doświadczeń związanych z handel elektronicznym – wyglądzie witryny internetowej, całodobowej obsłudze klienta, szybkiej i bezpłatnej wysyłce – tylko nieliczni zastanawiają się nad zagrożeniami czyhającymi na wizerunek ich marki gdy produkt opuści centrum dystrybucji i dotrze do konsumenta.“

„Lojalność wobec marki i wrażenia klienta można zyskać lub stracić właśnie na tym ostatnim etapie realizacji zamówienia – dotyczy to także opakowania. Możemy chronić i wzmacniać markę tworząc atrakcyjne, ochronne, ekologiczne, a także łatwe w użyciu i ew. drodze powrotnej opakowania.“

Źródło: Sealed Air